غربالگری اضطراب کودکان البرزی در شرایط کرونایی

غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال البرزی در شرایط کرونایی با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی در حال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، مدیرکل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب، طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال در شرایط کرونایی در البرز در حال اجرا می باشد.

وی افزود: این طرح با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سالهای قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی های استان برگزار می گردید که با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مهدهای کودک با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب سازمان بهزیستی این طرح  به صورت مجازی برگزار می گردد.

 وی اضافه کرد : جهت رفاه حال والدین و جلوگیری از تردد در شرایط کرونایی، والدین می توانند با مراجعه به سایت             moshavereh.behzisti.ir با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان در قسمت غربالگری اضطراب، نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

 دکتر حیدری ادامه داد :پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره جهت مداخلات تخصصی مراجعه نمایند.

 مدیرکل بهزیستی البرز همچنین گفت: شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته میشود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌ گردد و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی فرد، افسردگی و ... می گردد.

دکتر حیدری در پایان از خانواده های دارای کودک ۵ و ۶ سال درخواست نمود در سامانه مذکورثبت نام و در طرح غربالگری اضطراب کودکان شرکت نمایند تا با تشخیص و درمان بهنگام اضطراب کودکان، مانع از مشکلات جدی آنان در بزرگسالی شوند.

کد خبر 43787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد