با وجود تحریم‌ها، تهیه لوازم توانبخشی به سختی انجام می‌شود/ با این وجود نگذاشتیم میزان ارائه لوازم توانبخشی به معلولان کم شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، گفت: قیمت لوازم توانبخشی تابع وضعیت اقتصاد است و چند سالی است که به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه، تهیه لوازم توانبخشی به سختی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از برنا، «محمد نفریه» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش قیمت لوازم توانبخشی برای معلولان، اظهار کرد: قیمت لوازم توانبخشی تابع وضعیت اقتصادی، افزایش تورم و افزایش قیمت‌هاست و چند سالی است که به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه، تهیه لوازم توانبخشی به سختی انجام می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه گفته می‌شود لوازم توانبخشی و دارو تحریم نیست، افزود: وقتی مسائل بانکی ما در تحریم است برای نقل و انتقال هزینه لوازم توانبخشی با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی، بیان کرد: برخی از لوازم توانبخشی در واردات مثل سمعک که در داخل تولید آن را نداریم، قطعات و یا مواد اولیه برخی از لوازم توانبخشی با مشکل مواجه شدیم به همین دلیل شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طی چندسال اخیر برای مقابله با این موضوع، بودجه مورد نیاز برای تامین لوازم توانبخشی افزایش پیدا کرده است و با انجام تفاهم نامه‌های مختلف با نهادهای‌ حمایتی و کمک خیرین کسری این بودجه برای تامین لوازم توانبخشی را جبران می‌کنیم.

نفریه با بیان اینکه دو ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای با کمیته ۱۵ خرداد، که زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است، داشتیم، اضافه کرد: حدود ۲۷ هزار ویلچر و وسایل توانبخشی برای معلولان ما تهیه شد و در این چند سال با وجود شرایط سخت نگذاشتیم میزان ارائه لوازم توانبخشی به معلولان کم شود.

وی با تاکید بر اینکه با کمک خیرین تلاش کردیم این کمبودها پوشانده شود، گفت: افزایش قیمت لوازم توانبخشی در تمامی وسایل رقم ثابتی نیست و بستگی به میزان سهم‌بری هر وسیله از ارز دارد چراکه برخی از لوازم توانبخشی کاملا وارداتی است.

کد خبر 43783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =