بهزیستی به دانشگاه آزاد بدهی ندارد/ ثبت کمترین شکایت با موضوع دانشجویی در «دیده‌بان»

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور درخصوص ساماندهی دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: در حال حاضر به دانشگاه آزاد هیچ بدهکاری مربوط به سنوات گذشته نداریم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «مجید رضازاده» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور درخصوص ساماندهی دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: طی ۲ سال گذشته احساس نیاز برای ساماندهی امور دانشجویان وجود داشت لذا کمیته‌ای متشکل از معاونت‌های اجتماعی و توانبخشی با محوریت مرکز فناوری اطلاعات و البته عضویت معاونت پشتیبانی تشکیل شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور، افزود: در قدم اول بدهی‌های دانشجویان را به دانشگاه‌های مختلف بالاخص دانشگاه آزاد را بررسی ‌کردیم که متوجه شدیم حدود ۴ ترم از بدهی‌های دانشجویان به دانشگاه آزاد مانده است و دانشگاه آزاد بستانکار است؛ به همین دلیل برای ثبت‌نام یا انتخاب واحد و یا آزمون یا فارغ‌التحصیلی افراد مشکلاتی ایجاد شد.

بهزیستی به دانشگاه آزاد هیچ بدهکاری مربوط به سنوات گذشته ندارد

وی، ادامه داد: قدم دوم در این زمینه بررسی آمار و ارقام دانشجویان بود که برای این کار نیز سامانه‌ای را طراحی کردیم که فقط افرادی که مشمول شرایط مددجویی ما می‌شدند، می‌توانستند در آن سامانه ثبت‌نام کنند و ما با این دو اقدام با بررسی بدهی‌ها توانستیم بدهی‌هایمان را به‌روز و پرداخت کنیم. در حال حاضر به دانشگاه آزاد هیچ بدهکاری مربوط به سنوات گذشته نداریم، بخشی از شهریه ترم بهمن سال گذشته را پرداخت نکردیم که هماهنگی با دانشگاه آزاد انجام شده است و مبلغ آن موجود است و ما به دلیل تقاضای دانشگاه آزاد این پول را پرداخت نکردیم. دانشگاه آزاد از بهزیستی درخواست کرد که پول متمرکز به حساب آنها واریز شود و ما این شرط را داشتیم که اگر پول واریز شود باید مستقیم در حساب دانشجو بنشیند که زیرساخت‌های فناوری را باید فراهم می‌کردند که تاکنون این زیر ساخت ها فراهم نشده است و بهزیستی مجبور است این مبلغ را همچنان به حساب دانشجو واریز کند.

رضازاده، تصریح کرد: این پول موجود و آماده واریز است و تاییدیه‌های لازم را گرفته بنابراین ما هیچ بدهی به دانشگاه آزاد مربوط به سنوات گذشته نداریم؛ در رابطه با سایر دانشگاه‌ها به جزء دانشگاه آزاد نیز مواردی بوده که بدهی‌هایی داشتیم که همه اعتبار لازم تامین و به استان‌ها پرداخت شده و استان‌ها با دانشگاه‌های مختلف تسویه کرده‌اند.

از سال گذشته شهریه به حساب دانشجو واریز شد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور با بیان اینکه از سال گذشته پرداخت شهریه را به شخص دانشجو از طریق سامانه انجام داده‌ایم، گفت: همه دانشجویانی که در سامانه ثبت نام و مدارک را بارگذاری کرده‌اند و مدارکشان صحیح بوده است و همچنین شماره حساب صحیح داشتند مبلغ به حساب این افراد واریز شده و حتی ۲۰ درصد از موارد ترم بهمن ماه نیز پرداخت شده است بنابراین اکنون دانشجویی نیست که در سامانه ثبت‌نام و مدارک را بارگذاری کرده باشد و همچنین مشمول شرایط مددجویی ما باشد و شماره حساب صحیح داده باشد و مبلغ شهریه را دریافت نکرده باشد.

وی درخصوص بررسی آمار و ارقام دانشجویان، اذعان کرد: سامانه با صحت و سرعت می‌تواند این فرآیند را انجام دهد و همه افرادی که در بهزیستی سابقه و پرونده دارند و در سامانه ارمغان ثبت هستند می‌توانند در سامانه دانشجویی ثبت‌نام کنند.

سال گذشته دانشجویان شهریه را به صورت کامل دریافت کردند

رضازاده با بیان اینکه سال گذشته هر فردی چه در اولویت یک و چه در اولویت دو در سامانه ثبت‌نام کرده بود به شرط هزینه هر ترم زیر ۵ میلیون تومان، شهریه را به صورت کامل دریافت کرد، گفت: برای دانشجویان تحت پوششی که فوق لیسانس داشتند حتی اگر اولویت دوم بودند تا مبلغ ۸ میلیون تومان و برای مقطع دکتری نیز تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان را پرداخت کردیم و برای دانشجویان در اولویت یک نیز شهریه بدون سقف ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور این دستاورد را نتیجه تصحیح آمار و اطلاعات در سامانه و صرفه‌جویی منابع برشمرد و عنوان کرد: برخی از دانشجویان تحت پوشش در سال‌های گذشته که سقف اعتبار وجود داشته است و بدهکاری سهم دانشجو به دانشگاه‌ها تلنبار شده و مطالبه دانشگاه آن چیزی است که طبق ضوابط وقت پرداخت به عهده دانشجو بوده است و در حال حاضر آنچه وظیفه بهزیستی بوده، انجام شده است و دانشگاه آزاد تسویه حساب صادر کرده است.

وی، تصریح کرد: اگر دانشجویی در مورد دانشگاه آزاد یا پیام نور مشکلی دارد باید آن مورد را به واحدهای استانی بهزیستی منعکس کند و واحدهای استانی طی تذکری از سوی بهزیستی باید نسبت به این موارد پاسخگو دانشجویان باشند.

توجه به امور مناسب‌سازی دانشجویان معلول در تفاهم‌نامه‌ها

رضازاده، اظهار کرد: با دانشگاه‌ها جلساتی برگزار کردیم تا روند پرداخت شهریه‌ها تسهیل‌ شود و سامانه‌ها به هم متصل شود تا رد و بدل مالی برای دانشجو وجود نداشته باشد و ثبت‌نام‌ها به صورت الکترونیک باشد. پس از هماهنگی با این دانشگاه‌ها با دانشگاه علمی و کاربردی نیز هماهنگ خواهد شد. در این تفاهم‌نامه‌ها علاوه بر مسائل مالی، برای دانشجویان به مباحث مناسب‌سازی و در اختیار گذاشتن امکانات متناسب با معلولیت دانشجویان نیز پرداختیم.

دیده‌بان کمترین شکایت در موضوع مددجویی مربوط به دانشجویی را ثبت کرده است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور در پایان با بیان اینکه سامانه دیده‌بان کمترین شکایت در مددجویی مربوط به دانشجویان را ثبت کرده است، یادآور شد: این مهم نشان‌دهنده این است که رضایت عمومی در دانشجویان اتفاق افتاده که ناشی از ساماندهی دانشجویان، تسریع پرداخت‌ها، دستورالعمل شفاف و ابلاغ شیوه‌نامه‌هاست.

کد خبر 43779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد