پاکدشت| بهره مندی ۵۱۴ ناشنوا و کم‌شنوای از خدمات بهزیستی 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: ۵۱۴ ناشنوا و کم‌شنوا در این شهرستان از انواع خدمات توانبخشی و تخصصی استفاده می‌کنند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر افزود: ۷۰۰ ناشنوا و کم شنوا در پاکدشت از خدمات توانبخشی از قبیل شنوایی سنجی و کمک تهیه وسایلی مانند سمعک و کاشت حلزون استفاده می‌کنند که از این تعداد ۲۰۴  نفر زن و   ۳۱۰  نفر مرد هستند.  

رییس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت اضافه کرد: با توجه به اهمیت کاشت حلزون در سنین طلایی زیر ۶ سال در سال گذشته  با پرداخت اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیون ریال  به افزایش بازده شنوایی  ۱۵ کودک کم شنوا کمک شده است.

وی اضافه کرد: تعویض و تعمیر باتری سمعک افراد کم شنوا به صورت عادی و دائم در مرکز توانبخشی پاکدشت انجام می شود، این آمار در سال جاری تاکنون به تعداد ۶۰۰ حلقه بوده است.  

برزگر با اشاره به پرداخت حق پرستاری برای ۸۳ معلول دارای ضایعه نخاعی و ۲۳۰ معلول جسمی و ذهنی بستر گرا در سال ۹۹ خاطرنشان کرد:  پرداخت کمک هزینه ارائه خدمات اندام مصنوعی با اعتبار ۶۷۰ میلیون ریال، پرداخت ۱ میلیارد و صد میلیون ریال کمک هزینه ایاب و ذهاب و ۱ میلیارد و هفتاد میلیون ریال هزینه درمان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت تصریح کرد: معاونت توانبخشی بهزیستی پاکدشت در تلاش است که کلیه اقدام های لازم برای درمان، تحصیل، اشتغال و مشاوره های لازم در طول زندگی را به افراد تحت پوشش را فراهم کند.

کد خبر 43710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد