پاکدشت|۴۵۹۰ نوزاد در طرح شنوایی غربالگری شدند

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت  با اشاره به اهمیت طرح غربالگری درپیشگیری ودرمان زودرس اختلالات شنوایی گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۵۹۰ نوزاد و کودک مورد معاینه و تحت غربالگری شنوایی قرارگرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر با بیان این که ۱۲ پایگاه غربالگری شنوایی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان مستقر هستند گفت: از این تعداد کودک و نوزاد شناسایی شده در طرح غربالگری ۸۲ کودک و نوزاد  مشکوک به افت شنوایی بوده و برای آزمایش تشخیص، به کلینیک های شنوایی سنجی ارجاع داده شده و ۵۵کودک با تشخیص قطعی افت شنوایی نیز جهت مداخلات طبی، توانبخشی به مراکزمرتبط تخصصی فرستاده شدند.

برزگر افزود: در سال جاری با اجرای منظم طرح با وجود شرایط دشوار بیماری کرونا و تبلیغات شهری از طریق تراکت، پیامک و نصب بنر اطلاع رسانی، و از ابتدای شهریورماه طرح معاینات رایگان روستایی اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۱۲ پایگاه فعال غربالگری شنوایی ۳ تا ۵ سال و دو مرکز جامع سلامت شهری جهت نوزادان و شیرخواران در سطح شهرستان شامل آماده خدمت رسانی به مراجعین گرامی بوده و معاینات دو روز آخر هفته  در محل مرکز جامع سلامت شهری اشرفی اصفهانی جهت پیگیری وضعیت شنوایی نوزادان تازه متولد شده، در حال اجرا می باشد.

برزگر در پایان اذعان داشت: با همکاری مراقبین سلامت شبکه بهداشت لزوم انجام غربالگری شنوایی در ساعات اولیه بعد از تولد و پیگیری رشد سیستم عصبی شنیداری در کودکانی که در معرض عوامل خطر هستند، به والدین گرامی مشاوره داده می شود.

کد خبر 43709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد