شهریار| برگزاری کمیته تخصصی فرزندخواندگی

کمیته تخصصی فرزندخواندگی متقاضیان فرزندخواندگی شهریار وشهرقدس دراداره بهزیستی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این کمیته با حضور  رئیس، مسئول اموراجتماعی و کارشناس فرزندخواندگی و همچنین کارشناس تخصصی شهرستان قدس و متقاضیان پذیرش فرزند برگزار شد.  

 داود فهیم راد در حاشیه برگزاری این کمیته تخصصی اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا و بمنظور تحقق دولت الکترونیک، یکسان سازی و شفافیت کار و تسریع در فرایند واگذاری، سامانه ملی فرزندخواندگی به نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net راه اندازی شده و متقاضیان باید کلیه مدارک و مستندات لازم را در این سامانه بارگذاری کنند تا بر اساس محل سکونت خود تقاضای خود را ثبت و کدرهگیری دریافت کنند.

این مسئول ادامه داد: افراد واجد شرایط سرپرستی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت حمایت بهزیستی زن و شوهران بدون فرزند که حداقل ۵ سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته است، دختران و زنان بدون شوهر و زن و شوهر دارای فرزند هستند.

وی افزود: شرایط متقاضیان فرزند خواندگی شامل تمکن مالی مانند شغل پایدار مکفی، خانه مسکونی ملکی یا استیجاری که توسط بهزیستی مورد ارزیابی وتایید قرار بگیرد و همچنین تحت پوشش بودن بیمه اجتماعی و درمانی است.

وی اظهار داشت: بررسی صلاحیت متقاضیان طبق دستورالعمل تخصصی دفتر کودکان ونوجوانان بهزیستی می باشد و پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان شهرستان انجام می‌شود و در هر مرحله متقاضیان از طریق پیامک در جریان پیشرفت پرونده قرار می گیرند.

کد خبر 43703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد