۱۳ هزار و ۵۵۰ نفر از ناشنوایان، تحت پوشش خدمات بهزیستی خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: معلولیت شنوایی، شایع‌ترین نقایص مادرزادی در کشور ما است و هر ساله تعداد زیادی کودک ناشنوا یا کم شنوا در کشور متولد می‌شود.

حمیدرضا علیزاده افزود: نیمی از این معلولیت‌ها علت ناشناخته دارد و به همین جهت، غربالگری شنوایی نوزادان توسط بهزیستی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ناشنوایان، افتخارات زیادی در جامعه می‌آفرینند گفت: در استان ما یکصد ورزشکار ناشنوا و کم‌شنوا در ۱۷ رشته ورزشی دارای مقام‌های ملی و بین‌المللی هستند که ۲۲ نفر آنها خانم و ۷۸ نفرشان آقا می‌باشند.

وی ادامه داد: ۶ مرکز روزانه به معلولین شنوایی خدمات می‌دهد و ۴۱۳ نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی به ناشنوایان بسیار متنوع است یادآور شد: ۳۷۶ نفر از این ناشنوایان از یارانه بهزیستی بهره‌مند هستند و هدف آموزش، حرفه‌آموزی و کسب مهارت‌های شغلی و اجتماعی است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی هدف از سامانه اعزام مترجم را پیشگیری از تضییع حقوق ناشنوایان در ادارات، محاکم و سایر نهادهای اجتماعی دانست و گفت: با همکاری کانون ناشنوایان خراسان رضوی، این سامانه، با یک پیامک و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مترجم را به محل مورد درخواست ناشنوا اعزام می‌کند.

۱۳ هزار و ۵۵۰ نفر از ناشنوایان خفیف تا خیلی شدید، تحت پوشش خدمات بهزیستی استان

همچنین کارشناس مسؤول ناشنوایان بهزیستی خراسان رضوی گفت:  ۱۳ هزار و ۵۵۰ نفر از ناشنوایان در رده‌های خفیف تا خیلی شدید، تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند و ۵۸۵۰ نفر از این عزیزان مستمری دریافت می‌کنند.

سمانه طاهری زاده خاطر نشان کرد: خدمات بهزیستی به این گروه شامل خدمات مستقیم، مستمری، آموزش، وسایل کمک‌توانپزشکی و کمک‌های موردی، مراکز روزانه آموزش وپرورش خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی می‌باشد.

وی با اشاره به روز جهانی ناشنوایان که هشتم مهرماه می‌باشد گفت: در این هفته ضمن تقدیر از کارآفرینانی که افراد دارای معلولیت شنوایی را بکار می‌گیرند از یک مجموعه بزرگ تولیدی که حدود ۱۵ نفر از مددجویان را بکارگیری نموده بازدید و از کارآفرین این مجموعه تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از ۵ معلول ناشنوای موفق با همکاری آستان قدس تقدیر می‌شود و از یک مرکز خانواده و کودک ناشنوا در مشهد بازدید و خدمات آن به مردم بیش از گذشته معرفی خواهد شد.

کد خبر 43699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد