بازدید مدیرکل بهزیستی قم از مراحل پایانی احداث مرکز خیریه اتیسم گلهای بهشتی

مدیر کل بهزیستی استان قم صبح امروز از ساختمان در حال احداث مرکز اتیسم گلهای بهشتی بزرگترین مرکز خیریه حمایت از مبتلایان به اوتیسم بازدید کرد.

دکتر مهدی پهلوانی  مدیر کل محترم بهزیستی استان قم باتفاق معاون و کارشناسان توانبخشی بهزیستی قم با حضور در ساختمان در دست احداث  مرکز درمان و توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم گل‌های بهشتی بازدید کرد و ضمن برگزاری جلسه با مدیران این مرکز از نزدیک در جریان مراحل پایانی احداث مرکز قرار گرفت ، این مرکز جدید با داشتن 50 کابین مجهز طبق آخرین استانداردهای آموزشی توانبخشی قابلیت ارائه خدمات به 150 نفر مددجوی دارای اختلال اتیسم را خواهد داشت   .

موسسه خیریه کودکان اتیسم استان قم (گلهای بهشتی ) در تاریخ 25/ 5 / 97 با حضور شخصیتهای مختلف کشوری و لشکری و علما و مراجع عظام قم و خیرین نیکوکار افتتاح گردید و با عزمی راسخ درحال احداث بزرگترین و مجهزترین مرکز اتیسم در سطح استان و استانهای همجوار می باشد .  

در حال حاضر ۳۰۷  بیمار مبتلا به اوتیسم در قم شناسائی شده اند که ۱۴۰ نفر از کودکان مبتلا به اتیسم زیر ۱۰ سال  از خدمات ۴ مرکز توانبخشی  غیردولتی و خیریه روزانه تحت نظارت بهزیستی استان خدمات  دریافت می کنند.

اُتیسم را بیشتر می‌توان یک اختلال نورولوژیکی که خودش را در سال‌های اولیه کودکی (۳ سال آغازین کودکی) نمایان می‌کند معرفی نمود. این اختلال در بیماران اُتیستیک(اوتیستیک) باعث می‌شود که مغز فرد مبتلا به اتیسم(اوتیسم) نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به‌طور اجتماعی می‌شود. کودکان و بزرگسالان اُتیستیک(اوتیستیک) در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی(رشد زبان)، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

کد خبر 43687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد