حدود شش هزار سالمند در کردستان از بهزیستی خدمات می‌گیرند

اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان با حضور معاون سیاسی اجتماعی، استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان تشکل های غیردولتی در سالن اجتماعات بهزیستی کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان:ابراهیم زارعی معاون سیاسی اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به ضرورت دیدگاه استانی در سیاست گذاری های شورای سالمندان اظهار داشت : لازم است نماینده شورای اسلامی استان ، مدیران کل شهری و روستائی استانداری ، مدیر کل امور بانوان استانداری ، نمایندگان سالمندان و نمایندگان نهادهای مدنی عضو ثابت جلسه باشند.

زارعی با اذعان به برنامه های مناسب و شایسته در مراکز روزانه سالمندان اظهار کرد : این مراکز با فعالیت های بسیار خوب سهم بزرگی در نشاط اجتماعی و سلامت جسم و روان سالمندان دارند.

وی  بر لزوم تبلیغات محیطی ، اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب از طریق صدا و سیما ، مطبوعات و فضای مجازی برای استقبال و آگاهی خانواده ها از خدمات ارائه شده در مراکز ، به ویژه مراکز روزانه به سالمندان تاکید کرد .

معاون سیاسی اجتماعی استانداری کردستان ، تبیین فعالیت های مورد نیاز برای سالمندان و ابلاغ به دستگاهها و گزارش گیری سه ماهه ، اولویت بندی نیازهای سالمندان با توجه به محدودیت منابع و طراحی روش ها ی جلب مشارکت های خدماتی و غیرنقدی خیرین را از جمله وظایف دبیرخانه شورای سالمندان استان عنوان کرد.

 مدیرکل بهزیستی استان کردستان در این جلسه گفت: بیش از 120هزار کردستانی، بالای 60 سال سن دارند و جزو جامعه سالمندان استان محسوب می شوند و نیازمند خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی هستند.

سید صباح قریشی در اولین جلسه شورای سالمندان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این افراد جزو جامعه سالمندان محسوب شده و نیازمند خدمات تخصصی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: تامین نیازها و خواسته های سالمندان در حوزه های رفاهی، درمانی، اوقات فراغت، فرهنگی و اجتماعی امری مهم و قابل توجه بوده و این امر تنها به وسیله بهزیستی محقق نخواهد شد و نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی هستیم.

قریشی افزود: امکانات بهزیستی کردستان محدود بوده و هم اکنون تنها می توانیم در مراکز شبانه روزی و مراکز روزانه خویش به شش هزار نفر از جامعه سالمندان استان به صورت همیشگی خدمت ارائه کنیم.


مژگان مشفق معاون توانبخشی بهزیستی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: جامعه سالمندی به 3 رده سنی 60 تا 69 سال به عنوان سالمند جوان به تعداد 3314 نفر ، 70 تا 79 سال 1800 نفرسالمند میان سال و 80 سال به بالا 1416 نفر به عنوان سالمند سالخورده تقسیم می شوند.


مشفق خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح تکریم سالمندان، تهیه بانک اطلاعاتی سالمندان استان، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان و برگزاری نشست های منظم سه ماهه شورای سالمندی استان از جمله اولویت هایی است که با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان تاکید کرد: علاوه بر این فعالیت ها،  چهار بنیاد فرزانگان آبیدر سنندج، فرهیختگان قروه، امید سقز و چهل چمه دیواندره نیز برای خدمات رسانی به قشر سالمند در استان فعال است.

وی از ناکافی بودن مراکز درمانی و خدماتی به سالمندان، ناکافی بودن درآمد ماهیانه اکثر سالمندان استان وعدم مسکن مناسب به عنوان چالش های جامعه سالمندی کردستان نام برد و ابراز امیدواری کرد با محوریت شورای سالمندی این مشکلات رفع شود.

منبع : روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 43646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد