حل مشکلات اشتغال معلولان به کجا رسید؟

معاون اشتغال بهزیستی استان تهران: بهزیستی از تسهیلات کارفرمایی تا سقف دو میلیارد و نیز پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای اشتغالزایی معلولان حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد کریم آریا معاون اشتغال و هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران، درباره اشتغال افراد در سازمان بهزیستی و ایجاد آمادگی آن ها برای ورود به جامعه اظهار کرد: این افراد به صورت معرفی به مراکز سازمان فنی و حرفه ای و گرفتن مدارک مهارتی، استاد شاگردی یا تشویق به تحصیل در هنرستان جزء وظایف تیم مراقبت ما است.

وی افزود: ترخیص فرزندان مشروط به اشتغال و اطمینان از پایداری اوضاع این افراد است یعنی اشتغال پس از گذشت شش ماه انجام می شود البته ما در مراکز اجتماعی کارگاه نداریم و برای معلولین این عمل در مراکزحرفه آموزی انجام می شود.

آریا بیان کرد: مراکزی به نام حرفه آموزی معلولین وجود دارد که معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی آموزش پذیر در این مراکز با توجه به علاقمندی و توانمندی آموزش مهارت می بینند که این اقدام عموما برای معلولین ۱۴ تا ۳۰ سال صورت می گیرد.

معاون اشتغال و هماهنگی موسسات غیردولتی بهزیستی استان تهران گفت: این عمل بیشتر برای معلولین جسمی انجام می شود زیرا امکان اشتغال این افراد در محیط خارج بعیدتر است و بنابر این، این اقدام برای گروه سالمندان، معلولان ذهنی شدیدغیرقابل بازتوان، معلولین جسمی و حسی و اعصاب و روان صورت می گیرد.

آریا در ادامه افزود: همچنین بهزیستی از پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان جهت خود اشتغالی و تسهیلات کارفرمایی تا سقف دومیلیارد و نیز پرداخت بیمه سهم کارفرما حمایت می کند؛ همین طور پرداخت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی و معرفی به کارفرما نیز به همین شکل است.

کد خبر 43637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد