شمیرانات| مدیر بهزیستی شهرستان از مرکز ارشاد بازدید کرد

مدیر شمیرانات در بازدید از بخش اورژانس اجتماعی گفت: با توجه به آسیب پذیری جامعه هدف، تمامی کارشناسان باید تلاش خود را درراستای نیل به اهداف طرح که همان به موقع بودن و دسترس بودن و تخصصی بودن مداخلات مددکاری و روانشناسی است را ارتقاء  دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علیرضا عمادی به همراه معاونین امور اجتماعی و مشارکت های مردمی از مراکز مداخله دربحران شهید ارشاد و بازپروری آصف بازدید به عمل آورد.  

در این بازدید مدیر بهزیستی شمیرانات در خوابگاه ها حضور یافته و ضمن بررسی وضعیت آنان به درد و دل آنها گوش فرا داده و به همراه کارشناسان  و سرپرست مرکز تبادل اطلاعات انجام و  پیشنهادات لازم در اموربازتوانی آنان مطرح گردید. وی ضمن  بازدید از همه قسمتها  و همچنین با حضوردر حوزه بازپروری و مداخله در بحران به همراه معاونت اجتماعی  و کارشناسان به بررسی پرونده ها پرداخته و نکات قابل ارتقاء در امورپیگیری را به کارشناسان گوشزد کرد.

مدیربهزیستی شمیرانات در جریان بازدید از مرکز ارشاد با بررسی پرونده های تیم سیار اورژانس اجتماعی به کارشناسان این حوزه تاکید نمود: با توجه به آسیب پذیری جامعه هدف  تمامی کارشناسان باید تلاش خود را درراستای نیل به اهداف این طرح که همان به موقع بودن و دسترس بودن و تخصصی بودن مداخلات مددکاری و روانشناسی است را ارتقاء  دهند. همچنین ایشان بر روند بازسازی مرکز، نظارت نموده و دراین خصوص به همراه معاونت مشارکتها از افراد نیکوکار  و خیر تشکر  کرد.  

✔️ مرکز مداخله در بحران شهید ارشاد دارای فعالیتهای ذیل میباشد.

✔️فعالیت مداخله در بحران (فردی، خانوادگی واجتماعی) اورژانس اجتماعی به مراکزی اطلاق می شود که باهدف ارائه خدمات تخصصی وفوری لازم به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی بمنظور جلوگیری از انحراف  یا انحراف مجدد آنا ن فعا لیت می نماید و خدمات سرپایی و شبانه روزی ارائه می دهد.

 ✔️بازپروری شهید ارشاد مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان در معرض آسیب اجتماعی حادودختران وزنان  آسیب دیده اجتماعی(ویژه) به مرکزی اطلاق می شود که طبق وظایف قانونی محوله دختران و زنان در معرض آسیب اجتماعی حاد و زنان آسیب دیده اجتماعی را نگهداری و یا بصورت غیر شبانه روزی تحت پوشش داشته و از طریق ارائه خدمات  تخصصی نظیر مددکاری اجتماعی، روان شناسی، بهداشتی زمینه های  توانمند سازی و بازگشت آنان به زندگی سالم را از طریق پیوند مجدد با خانواده، آموزش و ایجاد اشتغال و کسب در آمد مشروع، ازداوج و تشکیل خانواده فراهم آورده و در تامین حداقل نیازهای اقتصادی و حل و فصل مسائل و مشکلات یاری می نماید.  

✔️خدمات اورژانس سیار از طریق خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳  با توجه به مشکلات گروههای هدف (کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی و ... )، به کارشناسان مرکز اورژانس اجتماعی ارجاع می گردد و کارشناسان نیز با توجه به نوع مشکل، نیاز  و فوریت آن مداخلات لازم را به عمل می آورند.
 
✔️طرح ملاقات والدین طلاق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ به بعد با حضورنماینده نیروی انتظامی اجرا می گردد. در این طرح کودکان  با والدین  خود با احکام قضایی ملاقات می نمایند.

کد خبر 43628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد