در رسانه | سامانه اعزام مترجم زبان اشاره برای ناشنوایان

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سامانه اعزام مترجم برای ناشنوایان به صورت رایگان فعالیت می‌کند و ناشنوایان در صورت درخواست مترجم می‌توانند درخواست خود را به شماره سامانه پیامک کنند.

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: سامانه اعزام مترجم برای ناشنوایان تقریبا از سال ۹۶ راه‌اندازی شد و ناشنوایان برای دریافت کمک مترجم، نام و نام خانوادگی و کد ملی و محل و ساعت و موضوعی که بابت آن درخواست مترجم دارند را به شماره ۰۹۰۲۸۷۷۷۸۵۵ پیامک می‌کنند و ما جهت اعزام مترجم اقدام می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه ارائه خدمات سامانه مترجمان رایگان است، عنوان کرد: درخواست‌های ناشنوایان طیف متفاوتی از مسائل قضایی، آموزش رانندگی، پزشکی، مشاوره و مسائل خانوادگی و موارد دیگر را در برمی‌گیرد و مترجم برای تمام موارد اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در این دو سال برای خانواده‌هایی فرزند ناشنوا داشتند برای موارد درسی مترجم اعزام کردیم چرا که برقراری ارتباط از طریق برنامه شاد برایشان سخت بود.

فیروزی نسبت به تعداد درخواست‌های روزانه بیان کرد: برخی روزها درخواست زیاد است ولی برخی روزها میزان درخواست کم است و پیش آمده که گاهی مترجمی در یک روز به ۵ دادگاه در شعبات مختلف اعزام شده، گاهی روزانه ۱۰ نفر و گاهی ۲۰ نفر درخواست داشتیم.

کد خبر 43604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد