تحلیل طلاق استان بر مبنای آمار غلط، بی ارزش و غیر قابل استناد است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در خصوص خبر منفی و غلط افزایش طلاق در استان، هر گونه تحلیل به دلیل غلط بودن آمار، بی ارزش است

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان گفت: بحث خبر منفی و غلطی که طی روزهای گذشته در جامعه و فضای رسانه ای استان منتشر شد، با آمار اعلام شده در این جلسه و با هر فرمولی، این ‌جایگاه و رتبه عنوان شده، جایگاه و رتبه استان سمنان نیست.

وی خاطر نشان کرد: استان سمنان با توجه به آمار و اطلاعات و مستندات و با در نظر گرفتن هر بازه زمانی، در بحث طلاق در رتبه های ۲۰ به بعد کشور قرار دارد، چنانچه در این رتبه عنوان شده نیز آمار و بازه زمانی اعلام نشده است.

معاون سیاسی استاندار سمنان تصریح کرد: عده ای به اصطلاح نویسنده، تحلیل گر و اهل رسانه، بدون ارزیابی آمار از مراجع رسمی، این آمار را مبنا قرار داده و بر مبنای آمار غلط تحلیل کرده و قصه های جدایی سر میدهند که جای تاسف دارد.

وی گفت: برخی جدی و برخی در قالب ستون طنز به این خبر می پردازند، اما باید توجه داشت که چگونه عده ای به خود اجازه می دهند قلم در دست گرفته و بر مبنای آماری غلط تحلیل ارائه کنند و اخبار منفی را در جامعه نشر دهند.

خجسته پور خطاب به افرادی که در خصوص این آمار غلط، تحلیل ارائه داشتند، تاکید کرد: توجه داشته باشید تحلیل شما باید بر مبنای اطلاعات و آمار دقیق و مستدل و واقعی بوده و از مراجع رسمی استفاده کنید، در غیر این صورت تحلیل ارائه شده فاقد ارزش است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ثبت احوال، مرکز آمار ایران، آمار میدانی استان و آمار مقایسه ای اعلام شده، این خبر ۱۰۰ درصد غلط است، اذعان داشت: اشتباه ‌گفتاری، انتشار غلط و یا هر موردی که در خصوص این خبر اتفاق افتاده است، باید عنوان کنیم که این خبر غلط و ناصحیح بوده و از معاون وزیر ورزش که از جوانان ارزشی نظام هستند، تقاضا داریم تا نسبت به اصلاح این خبر اقدام کنند؛ ما نیز در استان اقدامات لازم را در این خصوص در دستور کار قرار داده ایم.

معاون استاندار سمنان عنوان داشت: همانگونه که حدیث معصوم می فرماید، اگر در دستان شما وسیله گرانبهایی قرار داشته و تمام دنیا به شما بگویند این وسیله بی ارزشی است، بر اراده شما تاثیری قرار نمی دهد ولی خلاف آن نیز صادق است؛ قطعا این آمار غلط تاثیری در سرنوشت جوانان استان ندارد اما در ایجاد افسردگی، عدم حضور سرمایه گذاران در استان و فرار نخبگان و مغزهای جوان استان و اینگونه موارد تاثیر خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب کرد که به مدیران، همکاران و مربیان دلسوز این مجموعه تبریک و تهنیت عرض می کنیم و باید بگوییم امروز سطح آموزش این عزیزان در سطح ملی قرار گرفته که جای افتخار دارد.

وی همچنین یادآور شد: ۸ سال دوران دفاع مقدس، دوران درس آموزی برای ما و عبرت گرفتن برای دشمنان‌ ما بود؛ آموختیم که اگر تمام غرب و شرق متحد و ارتجاع منطقه نیز مساعدت مالی کند، می توان با وحدت کلمه، همبستگی، ایثار و از جان گذشتگی در برابر آنها ایستاد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان گفت: دشمنان ما نیز اگر اهل بصیرت بودند، باید از این ایستادگی عبرت می گرفتند که ‌متاسفانه اینگونه نشد و پس از آن دوران، با جنگ فرهنگی و اقتصادی و فشار تحریم‌ها به جنگ با مردم ایران آمدند، اما ‌همچنان درسی که از دوران دفاع مقدس گرفتیم مَد نظر ما در این‌جنگ ها نیز قرار دارد.
کد خبر 43580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد