شاهرود | بهره مندی ۶۸۰ نفر در شهرستان از دوره های آموزشی مهارت زندگی

جهانسیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شرکت و گزارشی در خصوص اهم اقدامات بهزیستی در آسیب های اجتماعی ارائه کرد

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان حضور یافت و گزارشی در خصوص اهم اقدامات بهزیستی در کاهش آسیب های اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ در ابتدای این جلسه مسعود جهانسیر با تاکید بر لزوم تحکیم روابط در خانواده گفت: خانواده رکن اساسی جامعه انسانی است و شرط پویایی و استواری آن، وجود روابط صحیح و پایدار است که باعث تعالی کارایی خانواده و تحکیم پیوند و روابط اعضای خانواده می شود.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان در خصوص دلایل آسیب های اجتماعی گفت: علت رشد آسیب های اجتماعی ناشی از مسایل مختلف در جامعه است که از  عمده ترین آنها می توان به عوامل فرهنگی اجتماعی مانند تغییر سبک زندگی و نقش خانواده ها، فردگرایی، کاهش باورهای مذهبی، مسایل اقتصادی، اعتیاد، بیکاری و... و. اشاره کرد.

جهانسیر افزایش مهارتهای صحیح زندگی کردن را از عوامل موثر در کاهش آسیب های اجتماعی دانسته و افزود: در شش ماه نخست امسال قریب به ۶۸۰ نفر از دوره های آموزشی مهارت های زندگی در خانواده که توسط بهزیستی برگزار شد، بهره برده و ۱۴۱ نفر مشاوره قبل از ازدواج و زناشوئی دریافت کردند.

این مقام مسئول ارائه خدمات مددکاری، روان شناختی، مشاوره ای، مداخلات تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و حمایت های اقتصادی و فرهنگی را از خدمات حمایتی بهزیستی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده عنوان نمود.

کد خبر 43577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد