۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
پاکدشت| جمع آوری ۷۴ معتاد متجاهر 

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: دومین مرحله جمع آوری معتادان متجاهر شرق استان تهران با محوریت پاکدشت با جمع آوری ۷۴ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ پاکدشت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود برزگر گفت: اجرای دومین مرحله از ساماندهی معتادین متجاهر همراه با انجام غربالگری در مرکز ۳۰۰ نفره کمیل با همکاری نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و بهزیستی صورت گرفت.  

وی اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرورش و آماده سازی معتادان متجاهر و بازگرداندن آن‌ها به جامعه و خانواده است.

برزگر با اشاره به اقدامات انجام شده در مرحله اول افزود: در این مرحله اول بیش از ۷۰ نفر نفر مورد غربالگری قرار گرفت و ۷۴ بیمار متجاهر در این شهرستان به منظور انجام غربالگری به مرکز ماده ۱۶ کمیل انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه ۱۳ کمپ تحت نظارت بهزیستی در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: با توجه به وجود شیوع ویروس کرونا و بر اساس تصمیمات صورت گرفته در اجرای این طرح که با همکاری دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت، با وجود محدودیت‌ها و مشکلات متعدد، مقرر شد تا براساس ظرفیت موجود، معتادین متجاهر جمع آوری شده و به مراکز اقامتی ماده ۱۶ انتقال یابند.

رئیس بهزیستی پاکدشت با اشاره به حمایت روانشناسی و مددکاری معتادان، اظهارداشت: بهزیستی علاوه بر آن‌که شرایط ترک اعتیاد را برای معتادان فراهم می کند، در مراکز جامع بهبودیافتگان مواد مخدر نیز با حمایت روانی، اجتماعی و مددکاری و همچنین آموزش حرفه ای تلاش می‌کند که این افراد با شرایط فردی و اجتماعی مناسب به جامعه بازگردند.

وی اظهارداشت: مراکز ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر در نظر گرفته شده که در حال حاضر ۴۵۰ نفر در دو مرکز ماده ۱۶ پاکدشت نگهداری می‌شوند.

کد خبر 43541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد