شهرری| بهزیستی حلال مشکلات اجتماعی و روانی جامعه است

مدیر بهزیستی شهرستان ری، بهزیستی را سازمانی راهبردی قلمداد کرد که برای مشکلات اجتماعی کشور، تبدیل به یک زیرساخت پرظرفیت شده و اظهار داشت: در کشور، فعالیت هایی را دستگاه های اجرایی دیگر انجام نداده و یا از اجرای آنها سرباز زده اند، بهزیستی به خوبی انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمد رضایی اصل با ذکر مثال هایی، خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی که روز به روز، جدید می شوند از قبیل کودکان کار و خیابان، زنان و دختران در معرض آسیب، معتادین متجاهر و... از این قبیل هستند که بهزیستی با تمام قوا، پای کار آنها ایستاده است.

رضایی اصل افزود: با علم به این مباحث و دیدگاه جمهوری اسلامی، بهزیستی سازمانی راهبردی و حلال مشکلات اجتماعی و روانی جامعه است ولی نیازمند حمایت های قانونگذاران و تخصیص اعتبارات مکفی است تا بتواند به خوبی تکالیف و وظایف خود را در جامعه انجام دهد.

این مدیر بیان داشت: دولت باید ویژه تر به بهزیستی نگاه کند تا حمایت های مادی و معنوی مورد تقاضای جامعه هدف به نحوی مقتضی مورد اجابت قرار گیرند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه به موضوعی اساسی اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی کامل به سامانه های استعلام ادارات همسو و مکمل مثل ثبت احوال، تأمین اجتماعی، بنیاد شهید، بازنشستگی و... باعث کاهش سرعت و نهایتاً راندمان کاری و انحراف در حمایت های سازمان از اعضای جامعه هدف شده است که باید در اولین فرصت ممکن، برای حل این موضوع اساسی، چاره اندیشی شده و به نفع نیازمندان واقعی اقدام لازم به عمل آید.

رضایی با بیان اینکه یکصد و ۵۴ مرکز و موسسه فعال در سطح ری تحت نظارت بهزیستی هستند، تصریح کرد: افزون دو هزار نفر از خدمات این مراکز و موسسات بهره مند می شوند و قریب دو هزار نفر نیز در این موسسات و مراکز شاغل هستند، با این توضیح که فقط در موسسه کهریزک حدود یکهزار و ۷۵۰ بیمار نگهداری و حدود یکهزار نفر کادر اجرایی این موسسه را شامل می شوند.

وی با اشاره به وجود بیست مرکز مثبت زندگی در ری، گفت: نه هزار پرونده توانبخشی و اجتماعی میان این مراکز توزیع شده و نکته جالب این جاست که قبلاً بهزیستی فقط به فرد دارای پرونده خدمات ارائه می کرد ولی در حال حاضر با راه اندازی این مراکز، خدمات به همه اعضای خانواده فرد تحت پوشش داده می شود که با احتساب این خانواده ها، تعداد افراد بهره مند از خدمات بهزیستی در سراسر کشور بسیار زیاد خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه در شهرستان ری به هفتصد و ۲۴ زن سرپرست مستمری ماهیانه داده می شود و هفتاد زن دیگر پشت نوبت خدمات مستمر حوزه معاونت اجتماعی هستند، افزود: در این حوزه سه مرکز دولتی اورژانس اجتماعی، کودکان کار و خیابان بعثت و شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) فعالیت دارند.

وی بحث مشاوره های ژنتیک در بحث کاهش موالید معلول را بسیار مهم خواند و ادامه داد: فقط در شش ماهه اول سال جاری سیصد و ده نفر با مراجعه به اداره، از خدمات این نوع مشاوره استفاده کرده اند.

این مدیر تعداد مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد را ۳۵ مرکز اعلام کرد و افزود: در این مراکز به طور میانگین، جمعا نهصد مددجو تحت درمان، نگهداری می شوند و یک مرکز نیز به نگهداری معتادین متجاهر مبادرت می ورزد.

رضایی پرونده های حوزه توانبخشی را یازده هزار و هشتصد و ۲۸ فقره اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، نه هزار و ۴۶۴ نفر مستمری می گیرند و بیش از دو هزار پرونده پشت نوبت دریافت مستمری هستند که با برقراری تماس با سامانه دیده بان بهزیستی تقاضای کمک و پیگیری دارند و ذکر این نکته هم ضروری است که با توجه به بازدیدها، این افراد از نیازمندان واقعی منطقه هستند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در پایان اذعان داشت: در ایام همه گیری کرونا، بیش از هفت هزار سبدکالا، چهل هزار ماسک، چهل هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده سطوح، هفت هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده دست، افزون بر یکصد و ۴۰ هزار پرس غذای گرم، پانزده دستگاه تبلت دانش آموزی، ۷۲ دستگاه ویلچر، ده دستگاه بخاری و اقلام مختلف دیگر میان نیازمندان تحت پوشش به ویژه زیان دیدگان از کرونا توزیع شده است.

کد خبر 43529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد