مدیر کل بهزیستی کردستان:  ساختمان های پزشکان فضای بیشتری به معلولان و جانبازان اختصاص دهند.

دومین نشست کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای این کمیته به منظور بررسی اقدامات بعمل آمده در راستای تحقق مصوبات جلسات گذشته و بررسی موارد جدید در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان :در ابتدای نشست قادرمرزی کارشناس مناسب سازی بهزیستی، گزارشی از اقدامات ستاد مناسب سازی در سال گذشته را ارائه ، و به مصوبات جلسه قبل استان پرداخت.

در ادامه این جلسه ؛ درویشی رییس کارگروه تخصصی مناسب سازی ، در خصوص وضعیت غیرقابل قبول مناسب سازی در استان کردستان و لزوم کار در این حوزه به ارائه  راهکارهای لازم  در خصوص : تلاش برای فرهنگ سازی، اختصاص ردیف بودجه، برخورد قانونی با مدیران کم توجه در جهت ارتقای مناسب سازی را ذکر کرد.

سید صباح قریشی مدیرکل بهزیستی کردستان در این جلسه با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با نظر تیم کارشناسی بهزیستی، شهرداری و نظام مهندسی و در جهت تامین رفاه افراد دارای معلولیت انجام پذیرد ، گفت: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر شهری انجام شده است ولی کافی نیست و تحقق این امر مستلزم همت مردم و مسئولان استان می باشد.

وی ضمن گلایه از بعضی از ساختمانهای پزشکان در خصوص ایجاد رمپ های نامناسب برای افراد توانخواه از دستگاه های متوالی این امر خواست تا توجه بیشتری به ایجاد فضای مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولین در دستور کار قرار گیرد.

در پایان در این جلسه اعضاء و نمایندگان انجمن های معلولین نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل و مشکلات در زمینه های مختلف ارائه دادند  و راهکارهای لازم از سوی مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی استانداری کردستان ارائه گردید.

منبع : روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 43526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد