ملارد| مهارت های زندگی در کتب درسی آموزش داده شوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد فراهم آوردن شرایطی برای بهتر زندگی کردن خانواده های در معرض آسیب های اجتماعی را مهمترین کارکرد و فلسفه تشکیل بهزیستی دانست و اظهار داشت: این مهم از اصلی ترین و ابتدایی ترین اصول در زندگی و خانواده ها است که اگر بهره مندی از همه مواهب و افزایش سطح اجتماعی خانواده ها به درستی افزایش یابد، خانواده ها شاد زندگی کرده، سبک زندگی به سوی تعالی رفته و در نهایت آسیب های اجتماعی کاسته می شوند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم در ادامه در خصوص شرط موفقیت بهزیستی گفت: این تشکیلات زمانی موفق تر است که زیرساخت های لازم فراهم باشد و بتواند رفاه اجتماعی لازم را در جامعه اجرا کند.  

وی ارائه آموزش های بهنگام را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: اگر مهارت های زندگی که بهزیستی برای ارائه آن ها تلاش بسیاری را انجام می دهد به درستی در کتب آموزشی مدارس قرار گیرد می توان به شرایطی بهینه و پایدار رسید که در این صورت ادارات حمایتی همچون بهزیستی با نتایج مثبت بیشتری مواجه می شوند.  

خادم مهاجر پذیر بودن و نزدیکی به ندامتگاه های مختلف استان البرز را از مواردی برشمرد که میزان خدمت رسانی به جامعه هدف را تحت الشعاع قرار داده است و خاطر نشان کرد: شهرستان ملارد در منتهی الیه استان تهران و مجاورت شهرستان فردیس استان البرز قرار دارد که این عوامل باعث افزایش میزان مهاجرت به ملارد و بالتبع آن افزایش میزان و نوع خدمات به جامع هدف بهزیستی شده است.

وی تعداد پرونده های حوزه توانبخشی را چهار هزار و ۵۹۸ جلد اعلام کرد و گفت: از این تعداد یه هزار و هفتصد  نفر مستمری دریافت می کنند و در حوزه اجتماعی نیز پانصد و ۷۰ نفر زن سرپرست خانوار تحت حمایت قرار دارند.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد سیصد و ۱۱ پرونده جدید توانبخشی به پرونده های قدیمی افزوده شده که این مصداقی عینی از مهاجرت به ملارد به حساب می آید.  

این مسئول خاطر نشان کرد: بازتوانی و اشتغال اعضای جامعه هدف به ویژه زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت در دستور کار قرار دارد که هماهنگی های لازم با شهرک صنعتی صفا دشت و دیگر مراکز صنعتی سطح شهرستان انجام داده ایم و در این رهگذر تشکیل ۴۰ پرونده بیمه خویش فرمایی و ۵ پرونده بیمه کارفرمایی از اقدامات بهزیستی قلمداد می شود.  

خادم در خصوص میزان جلب تسهیلات اشتغالزایی در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته هفتاد و ۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط مددجویان معرفی شده به بانک های عامل جذب شده و مشاغلی پایدار راه اندازی شده اند.  

این مسئول تعداد مراکز و موسسات غیر دولتی تحت نظارت را ۴۸ مرکز بیان کرد و اظهار داشت: در این تعداد مرکز و موسسه بیش از ۴۵۰  نفر مشغول به کار هستند که نوع اشتغال این افراد به دو حوزه تمام وقت مانند آشپز، خدمه، مددکار و ... و پاره وقت مانند روانشناس، فیزیوتراپ، پزشک و ... شامل می شود.  

وی در خصوص مرکز اخوان اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر ماده ۱۶ اخوان با ظرفیت نگهداری از یکهزار و هشتصد بیمار در ۵ فاز و حدود ۴۰ نفر پرسنل شامل پزشک، مسئول فنی، مددکار، روانشناس، خدمتگزار و ... آغاز بکار نموده است.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد گفت: هشت مرکز مثبت زندگی در شهرستان، چهار هزار و ۲۴۱ پرونده توانبخشی و اجتماعی افراد تحت پوشش را در اختیار گرفته اند که فعالیت این مراکز پس از پایش های انجام شده در حوزه حمایت نیز وارد شده است.  

خادم در خصوص تماس های منجر به مداخله مردم با ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بیان کرد: در شش ماهه اول امسال یکصد و ۹۰ تماس برقرار شده و پرونده نیز تشکیل شده است.  

این مسئول در مورد میزان جلب و جذب مشارکت های مردمی گفت: به صورت نقدی در شش ماهه ابتدایی امسال یک میلیارد و ششصد و بیست و سه هزار ریال و به صورت غیرنقدی در شش ماهه ابتدایی نیز هشت میلیارد و هفتصد نود هزار ریال جمع آوری و میان مددجویان تحت حمایت توزیع شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با اشاره به اهمیت واکسیناسیون برابر کرونا، بیان داشت: در مراکز شبانه روزی شامل سالمندان، ذهنی و اعصاب و روان، مددجویان هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند، پرسنل اداره نیز دوز اول را دریافت و هماهنگی ها برای پرسنل مراکز مثبت صورت گرفته است. از ابتدای شروع شیوع کرونا ضد عفونی و تب سنجی به صورت روزانه و مستمر در مراکز و ستاد انجام می شود.

خادم در مورد تعداد سبدهای معیشتی واگذار شده از آغاز سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی تهیه و در اختیار نیازمندان جامعه هدف بهزیستی ملارد قرار گرفته است.

وی در پایان متذکر شد: از حمایت و هدایت مدیرکل، معاونان و کارشناسان بهزیستی استان، فرماندار، ائمه جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهرداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر ها و روستاهای شهرستان و خیران عزیز صمیمانه تشکر می نمایم.

کد خبر 43524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد