پاکدشت| برگزاری دومین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده شهرستان

دومین جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان به ریاست فرماندار پاکدشت  و با حضور اعضای کارگروه به منظور بررسی وضعیت خودکشی در سطح شهرستان بر مبنای آمارهای موجود درباره شیوع و نرخ ارتکاب در سال گذشته در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان پاکدشت، فرماندار ضمن اشاره به برخی از مسایل اجتماعی و لزوم همراهی و مشایعت تمامی دستگاههای اجرایی در جهت نیل به جامعه ای سالم و عاری از هرگونه آسیب بر لزوم وحدت، یکپارچگی در ارائه خدمات و رعایت تمامی اصول و ضوابط اجرایی در سطح ادارات تاکید کرد.

یوسف جمارانی در بخش دیگر از سخنان خود به آسیب های پسا کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا تبعات بسیار گسترده ای را برای خانواده های کمتر برخوردار بوجود آورده است لازم است بلافاصله بعد از ریشه کن شدن این بیماری، با تمام توان و یاری همه دست اندرکاران آستین های خود را برای ساختن جامعه ای سالم و بدور از هرگونه تنش و آسیب های احتمالی بالاببریم.

وی همچنین بر ضرورت یاری جستن از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در راستای آگاهی دهی به افراد جامعه اظهارداشت: در ایام پسا کرونایی مشکلات بسیاری متوجه آحاد جامعه خواهد بود که در این زمینه استفاده از امکانات، ظرفیتهای شبکه های اجتماعی در آگاهی دهی به افراد جامعه از اصلی ترین ضرورتها و بسترهای خدمات دهی عنوان می شوند.

در ادامه رئیس بهزیستی هم با اشاره به برخی از خدمات و اقدامات ارائه شده از طریق مجموعه بهزیستی خاطر نشان ساخت: بهزیستی در راستای رسیدن به اهداف خود از همراهی و مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی، مشارکت و ظرفیت افراد خیر و نیکوکار یاری جسته و نیازمند حمایت های مستمر تمامی این عزیزان می باشد.

محمود برزگربا اشاره به نگهداری دختران در معرض آسیب در خانه‌های سلامت تحت نظارت سازمان بهزیستی، تاکید کرد: همچنین دفتر امور کودکان و نوجوانان شبه خانواده با نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که خانواده موثری ندارند، خدمات حمایتی، آموزشی و اجتماعی را به آنان ارائه می‌کند.

برزگر افزود: این کودکان و نوجوانان از ابتدای پذیرش تا پس از ترخیص و نگهداری از سوی خانواده‌های جایگزین تحت نظارت بهزیستی هستند، همچنین خانواده‌های متقاضی در صورت برخورداری از شرایط لازم آنان را به فرزندخواندگی می‌گیرند تا از حمایت‌های مستقیم خانواده‌ها برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی به جامعه هدف آن، گفت: مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات به‌هنگام در کمترین زمان ممکن با ارائه خدمات روان‌شناختی به جامعه هدف عمدتا در موضوعاتی مانند کودک آزادی، همسرآزاری و سالمندآزاری مداخله می‌کند.

کد خبر 43519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد