پاکدشت| برگزاری چهارمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان

چهارمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پاکدشت با ریاست مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان پاکدشت و با حضور حسین شیرازی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، سرهنگ علی بخشی فرمانده انتظامی شهرستان، محمود برزگر رئیس بهزیستی شهرستان و دیگر اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان پاکدشت، چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان پاکدشت به منظور استماع گزارش کشفیات اخیر پلیس مبارزه با مواد مخدر و گزارش طرح های اجرا شده در زمینه پاکسازی و ایمن سازی پارک ها و فضاهای عمومی تفریحی از حیث حضور توزیع‌کنندگان، خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر و اجرای طرح‌های استانی و سهمیه شهرستان از نگهداری معتادین متجاهر و گزارش عملکرد کمیته های مقابله با عرضه، کمیته درمان و حمایت های اجتماعی و کمیته فرهنگی و پیشگیری توسط پلیس مواد مخدر، شبکه بهداشت و اداره بهزیستی برگزار شد.

 فرماندار پاکدشت در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کاشفی دبیر فقید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه جهت آگاه سازی جامعه در راه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اقدامات عملی در پیشگیری و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید بر اساس برنامه ریزی و به صورت هدفمند دنبال شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

یوسفی جمارانی با بیان اینکه این شورا باید به عنوان یک مرکز فرماندهی عمل کند گفت: برای دستیابی به خروجی مطلوب و عملکرد بهتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیاز است تا نقاط ضعف و چالش‌ها احصاء و برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وی افزود: اعضای این شورا در راستای بهبود عملکرد باید نسبت به ارائه آمارهای مقایسه‌ای و تحلیلی اقدام کنند، چرا که این مهم باعث خواهد شد تا تصویر دقیقی از این معضل در شهرستان داشته باشیم و بر اساس آن اقدام کنیم.

درادامه جلسه رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: نقش آموزش در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم و در برنامه سلامت خانواده، عنصری اصلی و تاثیر گذار است؛ همچنین باید توجه داشت که برای ترویج یک برنامه پیشگیرانه، ابتدا لازم است تا آن را در درون خانواده‌ها نهادینه کرد چراکه واحد اصلی اجتماع، خانواده به شمار می‌رود.

برزگر افزود:حمایت‌های روانی خانواده از بیمار معتاد در مسیر درمان وی نقش به‌سزایی داشته و از شکست درمان و بازگشت مجدد فرد به سمت مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

وی از اجرای طرح اجتماع محور در محله‌های حاشیه ای و آسیب‌خیز اشاره کرد: این طرح در سه محله استاد شهریار قوهه، مسکن مهر شمس الشموس و مسکن مهر امام رضا(ع) برگزار شده و از ابتدای امسال تا کنون، بیش از ۶ هزار و ۳۳۰ نفر از شهروندان در قالب این طرح از خدمات آموزشی بهره مند شدند.

کد خبر 43516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد