۲۳ دستگاه اکسیژن‌ساز اهدایی صندوق جمعیت سازمان ملل بین ۶ مرکز سالمند بهزیستی کرمان و مراکز شبانه روزی که افراد بالای ۶۰ سال دارند، توزیع شد.

در رسانه های استان کرمان- به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مراسم توزیع ۲۳ دستگاه اکسیژن‌ساز اهدایی صندوق جمعیت سازمان ملل به مراکز سالمندان بهزیستی استان کرمان گفت: از هزار دستگاه اکسیژن ساز اهدایی صندوق جمعیت سازمان ملل به مراکز سالمندان سراسر ایران، ۲۳ دستگاه به مراکز استان کرمان اهدا شد.

او افزود: این تعداد دستگاه بین ۶ مرکز سالمند بهزیستی استان کرمان و مراکز شبانه روزی که افراد بالای ۶۰ سال در آن‌ها حضور دارند، توزیع می‌شود.

صادق زاده با اشاره به اینکه در جریان وقوع کرونا مجبور بودیم برخی مراکز را در قرنطیه قرار دهیم، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۶ مرکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان کرمان در حوزه توانبخشی با جمعیتی افزون بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر قرنطینه شده اند.

او با اشاره به اینکه برای نگهداری، مراقبت و درمان در شرایط ویژه برای افراد با ریسک بالا باید یک عده همت و تلاش کنند تا کارها به خوبی انجام شود، گفت: از بین این جمعیت قرنطینه شده، فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا کمتر از پنج نفر هستند که یک رکورد در کشور است و این رکورد قطعا با تلاش مضاعف همکاران ما به دست آمده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه در کنار این ایثار و همت همکاران در مراکز بهزیستی، خیران هم در کنار مراکز و سازمان‌های حمایتی بودند، بیان داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا مراقبت‌های ویژه از ۴۰۰ سالمند دارای ریسک بالا در ۶ مرکز سالمند زیرپوشش بهزیستی در استان کرمان انجام گرفته است.

او با تاکید بر اینکه با همکاری وزارت بهداشت برای جمعیت هدف بهزیستی هر ۲ دوز واکسیناسیون کرونا انجام شده است، بیان داشت: همچنین در حوزه مددجویان بخش توانبخشی هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به مقیمان بالای ۱۸ سال در مراکز شبانه روزی سالمندان، معلولان ذهنی و بیماران روانی استان کرمان تزریق شده است وهم اکنون همه افرادی که مقیم مراکز ما بوده اند و همچنین پرسنل این مراکز ۲ دوز واکسن را دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: قبل از ویروس کرونا نیز ۵ هزار و ۲۵۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به افراد واجد شرایط در مراکز تزریق شده است.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت گفت: اداره کل بهزیستی استان در همه شرایط، کاری خیلی دشوار، مفید و نتیجه بخش را برعهده دارد و کسانی که در این عرصه زحمت می‌کشند، جز ایثار کاری انجام نمی‌دهند.

او با اشاره به اینکه اولویت کشور مبارزه با کووید ۱۹ است که همه باید با آن مقابله کنند و همه سیستم حاکمیتی کشور نیز بسیج شدند تا با این ویروس منحوس مبارزه کنند، گفت: تلاش بهزیستی در نگهداری و مراقبت از افرادی که مقیم مراکز شبانه روزی هستند بسیار ستودنی است و رکورد ثبت کمترین فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ درمراکز موید این ادعا است.

بصیری با قدردانی از همه کسانی که در این خط مبارزه بودند، افزود: واکسیناسیون با همه محدودیت‌های ما در سطح جهانی در کشور انجام گرفته و در استان کرمان نیز واکسیناسیون مردم جلوتر از استان‌های دیگر در حال انجام است.

کد خبر 43479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد