جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

روز دوشنبه مورخ بیست و نهم شهریورماه جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز به ریاست استانداری و دبیری اداره کل بهزیستی استان با حضور دکتر "فانی " معاون عمرانی استانداری البرز، عبداله فلاح نژاد معاون توانبخشی بهزیستی البرز،رؤسای ادارات بهزیستی شهرستانهای استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی ، فرمانداران شهرستان ها، نمایندگان شهرداری ها و سایر دستگاههای مرتبط با امر مناسب سازی درمحل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، در ابتدای این جلسه «عبداله فلاح نژاد» معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز ضمن عرض خیرمقدم به حضار جلسه و تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: موضوع جلسه جاری پیگیری مصوبات جلسه قبل در خصوص اقدامات صورت گرفته و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی و پیگیری استان است 

وی افزود: در مهر ماه سال جاری هفته گرامیداشت مقام سالمندان را در پیش رو داریم که امیدورایم اقدامات جلسات حاضر بتواند در جهت ارائه خدمت بهتر به این عزیزان راهگشا باشد.

وی با بیان این که در همین ماه روز گرامیداشت نابینایان و ناشنوایان در پیش است افزود: لزوم این جلسات به نحوی است که ما می توانیم بهره گیری از اقدامات شایسته می توانیم امکانات برابری برای افراد جامعه فراهم سازیم.  جامعه ای که شامل گروههای هدف گوناگونی از قبیل افراد دارای معلولیت ، جانبازان، سالمندان، کودکان، زنان باردار و یا هر شخصی که به موجب حادثه یا اتفاق رخ داده نیاز به مناسب سازی اماکن و معابر دارد. 

وی افزود: در چنین جلساتی نیاز به تلاشی فراتر از دستورالعمل ها و قوانین موجود و همچنین عزم و تصمیمی راسخ و اعتقاد قلبی داریم تا بتوانیم شرایط را به نحو مطلوبی تغییر دهیم و خود را هر چه سریعتر به استانداردهای جهانی برسانیم.

فلاح نژاد در ادامه افزود: طی چند روز گذشته ضمن دیدار با قهرمانان پارالمپیک دریافتیم این عزیزان در توکیو پایتخت کشور ژاپن به هیچ وجه به منظور تردد و بهره مندی از امکانات اجتماعی دچار احساس منع و محدودیت نشده اند و به تنهایی امورات روزانه خود را رفع و رجوع میکردند این در حالی است که همین افراد در کشورمان قادر به استفاده از امکاناتی همچون اتوبوس، مترو و برخی اماکن به دلیل مشکلات تردد نیستند. چنین شرایطی موجب می شود فرد دارای معلولیت جسمی حرکتی نتواند از خدمات اجتماعی برابر استفاده کند وتمام این مباحث از جمله اقداماتی است که هر یک از ما به نوبه خود در قبال آن مسئول هستیم و این روند باید به سمت و سویی برود که محدودیتی برای قهرمانان پارالمپیکی و سایر افراد دارای معلولیت وجود نداشته باشد و آنها قادر باشند در ادامه مسیر زندگی شان بدون محدودیت حرکت کنند.

در ادامه جلسه دکتر فانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ضمن عرض خداقوت و تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: ما هر چه داریم از امام (ره)، شهدا و رزمندگانی است که ۸ سال شکوهمندانه جنگیدند و همچنین جانبازان که شهیدان زنده هستند، قطعا زندگی روزمره مردم ما مدیون از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است همچنین هفته سالمند و روز نابینایان را پیشاپیش تبریک عرض میکنم. 


وی افزود: نیاز است در طول سال ۲ جلسه مناسب سازی برگزار شود یکی از جلسات در آغاز سال و تبیین برنامه هاباشد  و جلسه دوم باید در ماههای پایانی سال به منظور ارائه گزارش از اقدامات انجام شده برگزار شود. اما متاسفانه علی رغم برگزاری شش تا هفت جلسه مناسب سازی در طول سال همچنان نتوانسته است تغییرات محسوسی در وضعیت شهر و استان ایجاد نماید. اما در کرج و ساوجبلاغ وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرستانهای استان داریم.

دکتر فانی اظهار داشت: شهردارانی که در این جلسات حضور دارند لازم است چک لیست های شهرداری کرج را در اختیار سایر شهرداران قرار دهند و پیگیری نمایند که بر اساس این چک لیست ها زمان صدور پروانه، حین و پایان کار چک لیست ها را رعایت کنند. 

وی افزود: کمیته های چهارگانه را درنظر داشته باشید که اگر نیاز است این کمیته ها در استانداری تشکیل شود که محتوای جلسات مناسب سازی فراهم شود و کار کارشناسی صورت گیرد. زمانی کمیته حقوقی و کمیته فنی وجود داشت در حال حاضر تمام این موارد جمع شده و تنها یک کمیته وجود دارد که لازم است در این کمیته موارد لازم بررسی شود که طی سه ماه فاصله میان دو جلسه ضمن پیگیری این موارد اقدامات مؤثری انجام شود. 


دکتر فانی در ادامه گفت: از شرکت گاز بابت پیگیری و انجام اقدامات موثر در زمینه اصلاح ایرادات و موانع مطرح شده در جلسات گذشته ستاد مناسب سازی سپاسگزاریم. 

وی افزود: نظر به این که بازگشایی مدارس و دانشگاهها را در آبان ماه خواهیم داشت نیاز است توسط کمیته چهارگانه بازدیدی صورت گیرد که مدارس و دانشگاهها از منظر مناسب سازی بررسی شوند زیرا با توجه به وجود دانش آموزان و دانشجویان معلول نیاز است اقداماتی در راستای بهسازی این اماکن صورت گیرد و این هزینه کرد ها کارشناسانه و بافکر انجام شود. 

وی افزود: در خصوص مشکل عدم مناسب سازی مراکز درمانی خصوصا در بخش دولتی پیگیری های لازم صورت گیرد. 

در ادامه گفت در حوزه ی صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی روی موضوع فرهنگ سازی با ساخت برنامه و اطلاع رسانی از طریق مجلات و روزنامه ها و شبکه های اجتماعی کار شود که نیاز است جلسه ای به همین منظور فی ما بین بهزیستی، صدا و سیما و بنیاد شهید برگزار گردد.

دکتر فانی در ادامه افزود: با توجه به این که کرج یکی از معدود شهرهایی است که در آن دو نقشه ای رواج دارد، اگر پیگیری های لازم توسط اعضاء شورای شهر، رئیس کمیسیون نوسازی و معماری، اعضاء نظام مهندسی و شهرداری صورت گیرد این موضوع به سهولت قابل حل است که از این طریق می توان مسائل ایمنی، مشکلات فنی و موانع مناسب سازی برطرف گردد.

وی افزود: در بحث اختصاص یک هزارم بودجه شهرداری به مناسب سازی پیگیری های لازم توسط شهرداران صورت گیرد.

دکتر فانی افزود: در موضوع پارک خودروها در پیاده رو پلیس راهنمایی و رانندگی می بایست با اعمال قانون از این موضوع جلوگیری نماید. 

وی افزود: انجام این امور به تنهایی مؤثر نخواهد بود بلکه باید با همکاری تمام حوزه ها باشد.

در جلسات آتی فرمانداری ها گزارش دقیقی از عملکرد شهرستان ها و رفع نواقص صورت گرفته ارئه نمایند و همچنین آموزش برای مهندسین در بحث مناسب سازی در دستور کار قرار گیرد.

دکتر فانی اظهار داشت: حضور مدیران در جلسات مناسب سازی به منظور مشاهده مستقیم موضوعات،ضروری و موثر است.از این رو نیاز به ضمانت اجرایی به منظور الزام دستگاهها به امر مناسب سازی برجسته می شود.

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار گردید

کد خبر 43370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد