در رسانه ׀ خسته شدم اما نا امید نه/ بهزیستی از بزرگترین حامیانم بوده است

ملی پوش والیبال نشسته بیان کرد: برای رسیدن به امروز و قهرمانی پارالمپیک، راه پر فراز و نشیبی را طی کردم در آغاز کار، چندین بار از تیم ملی خط خوردم، ناملایمت ها و ترحم ها دیدم و به خاطر معلولیتم بیشتر از حد معمول در معرض آسیب های روحی و روانی قرار داشتم که باعث شد بارها شده خسته و زده شوم اما ناامید نشدم .

تیرنگ نیوز- سرویس ورزش: رمضان صالحی ستاره ورزش مازندران، پرافتخارترین لیبروی والیبال نشسته جهان متولد روستای تلوباغ شهرستان ساری است از سال ۱۳۷۷ تاکنون عضو تیم ملی است و تاکنون در 5 المپیک (2004 آتن، 2008 پکن، 2012 لندن و 2016 ریو، 2020 توکیو حضور داشت. 5 نشان جهانی شامل 3 طلا، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش های این ورزشکار 43 ساله ساروی با تحصیلات لیسانس مدیریت اماکن ورزشی است. صالحی 11 سال است ازدواج کرده 2 فرزند دختر دارد. او در هر 5 دوره المپیک به عنوان بهترین لیبروی دنیا شناخته شد.

گفت وگوی اختصاصی تیرنگ با این ورزشکار پرتلاش و افتخار آفرین را می خوانیم:

رمضان صالحی با بیان اینکه از 2 سالگی به دلیل بیماری فلج اطفال دچار معلولیت شده ام، گفت: از کودکی به ورزش علاقمند بوده ام و والیبال را از 7 سالگی زیرنظر آقای جمشید تقی زاده در محلات ساری شروع کرده ام و در باشگاه والیبال ساری و سالن ورزشی تختی ادامه دادم تا اینکه در سال اصل 73 به شکل رسمی به والیبال نشسته روی آوردم و 6 ماه بعد تیم ملی جوانان دعوت شدم و این نقطه عطفی در زندگی ورزشی ام بود.

وی با اظهار اینکه در سال 2004 برای نخستین بار به اردوی آمادگی پارالمپیک آتن دعوت شدم و به عنوان بازیکن تیم ملی در آن  حضور یافتم، افزود: از همان زمان تاکنون عضو تیم ملی هستم و تا زمانی که مفید واقع گردم و امادگی جسمانی داشته باشم در تیم ملی حضور خواهم داشت.

صالحی با اشاره به تلاش مستمر خود برای رسیدن به موفقیت بیان کرد: برای رسیدن به امروز و قهرمانی پارالمپیک، راه پر فراز و نشیبی را طی کردم در آغاز کار، چندین بار از تیم ملی خط خوردم، ناملایمت ها و ترحم ها دیدم و به خاطر معلولیتم بیشتر از حد معمول در معرض آسیب های روحی و روانی قرار داشتم، بارها شده خسته و زده شوم اما ناامید نشدم اگر سرخوردگی هایی یا دلخوری هایی بوده، با صبر و تحمل توانستم با غلبه بر آن ها به پیشرفت خود ادامه دهم.

لیبرو تیم ملی والیبال نشسته ایران با توصیه به افراد دارای معلولیت اذعان کرد: برای بهبود روحیه خود ورزش کنند. من زندگی خود را از ورزش دارم در گذشته چندان تمایلی به حضور در جامعه نداشتم اما والیبال نشسته من را به سمتی هدایت کرد که امروز با افتخار در اجتماع حاضر شوم و الگویی کوچک برای نوجوانان و جوانان باشم.

وی با اشاره به اهمیت نقش خانواده، تصریح کرد: خانواده ام همواره حامی من بودند پدرم با اینکه که کارگری معمولی بوده برای من و موفقیتم کم نگذاشته و از همین جا دستش را می بوسم. یکی از دلایلی که موجب می شود کمتر خسته شوم و با افتخار به کارم ادامه دهم همین نقش حمایتی خانواده و نوعی جبران محبت هایشان بوده است.

صالحی با بیان اینکه از 4 سالگی عضو بهزیستی و از حمایت های این سازمان برخوردار بوده ام، گفت: بهزیستی در این راه خیلی کمکم کرد و بی شک بخشی از موفقیت هایم را مدیون حمایت های بهزیستی هستم. واقعیت است اگر بگویم یکی از بزرگترین حامیان من بهزیستی بوده به ویژه در سال های اخیر که در قالب تیم بهزیستی مازندران، 2 سال متوالی قهرمان مسابقات کشور شدیم. این 2 سال از فوق‌العاده ترین سال های ورزشی من بوده و اتفاقات بسیار خوبی برای من حادث شد.

ستاره ورزش مازندران افزود: تلاش بهزیستی در زمینه ورزش معلولان خوب بوده و حضور افرادی چون آقای قلندری به نتایج مثبتی در این سازمان منجر می شود از مسئولان بهزیستی استان می خواهم با جدیت بیشتری به این حمایت ها ادامه دهند تا در آینده نیز شاهد استمرار یا افزایش این موفقیت ها باشیم.

وی با بیان اینکه بالاترین آرزوی هر ورزشکاری کسب مدال المپیک یا پارالمپیک است، گفت: خوشبختانه توانستم با تلاش و پشتکار خود و حمایت خانواده، بهزیستی و مربیانم در کنار تیم ملی به این افتخار مهم دست پیدا کنم و اگرچه همدلی و کسب بهترین نتایج در مسابقات مختلف، شیرین ترین خاطره ام از رویدادهایی است اما در بیشتر رویدادهای جهانی و آسیایی کسب عنوان بهترین لیبرو مسابقات نیز برای من بسیار ارزشمند است.

ملی پوش والیبال نشسته بیان کرد: همدلی و کسب بهترین نتایج در مسابقات مختلف، شیرین ترین خاطره ام از رویدادهایی است که در تیم ملی حضور داشتم. کار گروهی در رشته ما اهمیت بالایی دارد و کوچکترین اشتباه فرد به ضرر کل تیم تمام می شود. خوشبختانه تیم منسجمی داریم و همین موضوع دلیل اصلی موفقیت ما است.

صالحی درباره قهرمانی اخیر ایران در پارالمپیک گفت: همانطور که می دانیم مسابقات المپیک بالاترین سطح مسابقات ورزشی جهان است که کسب عنوان در آن برای همه کشورها افتخاری بزرگ و ماندگار محسوب می شود. ما در این دوره از رقابت ها در مرحله مقدماتی با کشورهای چین، برزیل، آلمان رقابت کردیم و پس از صعود به مرحله بالاتر با روسیه و بوسنی  بازی کردیم و در نیمه نهایی بوسنی را شکست دادیم و در فینال با پشت سر گذاشتن روسیه به مقام قهرمانی دست یافتیم.

لیبرو تیم ملی با اشاره به برخی کم لطفی های مسئولان اظهار کرد: با اینکه از سال 2004 تاکنون در 5 المپیک حضور داشتم اما مسئولان مربوطه چه کشوری، چه استانی آنچنان که باید حمایت نکرده اند و به غیر از استقبال عادی و تماس، نه مراسم خاصی برگزار شد نه امکانات و شرایط خاصی برای ما در نظر گرفتند ما هم به این رویه عادت کردیم. البته در این دوره آقای دکتر رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران قول هایی به ما داد و از آنجا که که ایشان را چهره ورزشی و دلسوز می دانم  احساس می کنم که به تعهداتش پایبند باشد.

وی درباره مسائل ورزشکاران بیان کرد: کسی به فکر شغل و آینده ورزشکاران به ویژه ورزشکاران معلول نیست بسیاری از ما تنها شغل و درآمدمان همین ورزش است و معمولا دست به عصا و زندگی می کنیم.

ستاره ورزش مازندران در پایان گفت: از آقایان تقی زاده، قربان اصغری (اولین مربی والیبال نشسته خود)، قاسم نائیجی همچنین پدر و مادر و مسئولان بهزیستی استان تشکر می کنم./ گفت و گو: مجید ساجدی فر

کد خبر 43350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد