رسیدگی به محرومین و معلولین کاری مقدس است و پاداشی اخروی دارد

مدیرکل بهزیستی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل با حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سمنان دیدار کرد .

در این دیدار ایزدپور را حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی و حمید همتیان مسئول حراست اداره کل بهزیستی استان همراهی می کردند .

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به مدیرکل بهزیستی استان و همراهان ایشان ، بهزیستی را سازمانی مولود انقلاب برشمرده و ابراز داشتند : رسیدگی به محرومین و معلولین کاری مقدس است و پاداشی اخروی دارد .

ایشان با توصیه بر توانمند سازی جامعه هدف تحت حمایت بهزیستی با رعایت حفظ شان و عزت نفس این افراد بیان داشتند : این امر باعث افزایش خروجی در این سازمان بهزیستی و ارتقاء سطح زندگی این افراد در جامعه خواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی آبرو مومن را یک اصل واجب در دین مقدس اسلام و کمک رسانی به او دانسته و از رعایت این موضوع را در سازمان بهزیستی قابل تقدیر و تشکر دانستند و در ادامه خواستار نظارت بیش از پیش بر مراکز تحت نظارت و به ویژه بر مراکز و موسسات خیره شدند تا بتوان با جلب اعتماد مردم و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی به نیازمندان واقعی خدمات و مساعدت های لازم انجام گیرد .

ایشان در بخش پایانی سخنان خود بهزیستی استان را در ارائه خدمات به آحاد جامعه جزء دستگاه های موفق بر شمرده و برای مدیران ، کارشناسان و پرسنل این دستگاه کسب موفقیت های روز افزون را از خداوند منان خواستار شدند .

در ابتدای این دیدار علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و امام شهدا و علی الخصوص شهید گرانقدر سازمان بهزیستی کشور شهید دکتر فیاض بخش و پنج شهید اداره کل بهزیستی استان سمنان ابراز داشتند : استراتژی سازمان بهزیستی کشور را پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی ، توانمند سازی جامعیت هدف سازمان  و اقدام سریع و به موقع در هنگام بروز معلولیت ها و آسیب های اجتماعی بیان داشتند . 

ایشان ضمن بیان این مطلب که اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن ۵ معاونت به تفکیک پشتیبانی، اجتماعی ، توانبخشی ، پیشگیری و مشارکتهای مردمی و با همراهی ۳۰۰ پرسنل در ۸ شهرستان استان بیش از ۱۷۰ فعالیت تخصصی را به آحاد جامعه و افراد تحت حمایت خود ارائه می دهد افزودند :  خط ۱۲۳ و مرکز کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی ، تحت حمایت بودن یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار و تحت نظارت داشتن ۱۰ مرکز شبانه روزی نگهداری فرزندان با بیش از ۲۰۰ فرزند از شیرخوارگی تا ۱۸ سالگی ، فرزند خواندگی ، امداد بگیران ، کودکان کار و خیابانی را اهم فعالیت های معاونت اجتماعی برشمردند .

ایزدپور در معرفی معاونت پیشگیری اشاره ی به خط مشاوره تلفنی رایگان ۱۴۸۰ داشته و بیان داشتند : تحت نظارت بودن مراکز اقامتی و سرپایی درمان اعتیاد ، مراکز تخصصی مشاوره ، غربالگری بینایی و شنوایی ، مشاوره ژنتیک و اجرای طرح های محله محور بخش از فعالیت های این معاونت است .

مدیرکل بهزیستی استان : معاونت توانبخشی بهزیستی استان بیش از ۱۳ هزار معلول شناسایی شده را تحت حمایت دارد و نظارت بر مرکز روزانه و شبانه روزی سالمندان ، بیماران اعصاب و روان ، برگزاری کمیسیون پزشکی ، مناسب سازی اماکن و فضا های عمومی بخش دیگر از وظایف این معاونت است که استراتژی سازمان بهزیستی در این حوزه نگهداری معلولین و سالمندان در ابتدای امر در کنار خانواده ، در مرحله بعد رسیدگی در مراکز روزانه و در نهایت در مراکز شبانه روزی است .

ایشان صدور مجوز و تمدید مراکز غیردولتی ، اشتغال ، مسکن ، جذب و جلب مشارکت های مردمی را از وظایف معاونت مشارکت ها بیان و میزان مساعدت های نقدی ، غیر نقدی و خدماتی را در سال ۹۹ توسط خیرین استان را مبلغی بالغ بر دویست میلیارد ریال بیان و تصریح کردند : خیرین بازوان توانمند بهزیستی در امر خدمت رسانی به جامعه هدف هستند و باید از این خوبان کمال تقدیر و تشکر را داشت .

مدیر کل بهزیستی استان سمنان  اقدامات شاخص اخیر  اداره کل بهزیستی استان سمنان را  راه اندازی ۲۱ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) و افتتاح آن توسط رئیس جمهور، راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان دراستان /شهرستان گرمسار، راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲ (سامانه دیده بان)، دانست و در ادامه از فرآیند الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز  و موسسات غیر دولتی همکار خبر داد.

ایزدپور سپس از افزایش  سرانه  مستمری مددجویان و معلولان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور و سازمان هدفمندی با توجه به بعد خانوار از پرداخت مستمری ۳۵۰ هزارتومان الی یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان سخن گفت که مستمری  یک نفره ۳۵۰ هزارتومان، ۲ نفره:۵۰۰ هزارتومان،۳ نفره:۷۰۰ هزارتومان،۴ نفره:۹۰۰ هزارتومان،۵ نفره:۱میلیون و صد هزارتومان خبرداد.

مدیر کل در پایان سخنان خود از افزایش کمک هزینه حق پرستاری از ۳۶۰ هزار تومان به ۶۱۰ هزار تومان از بهمن ماه سال ۹۹ و تهیه و تحویل ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز مراکز شبانه روزی توانبخشی هر کدام به مبلغ ۳۵ میلیون تومان  سخن گفته و بیان داشتند : در مراکز تحت نظارت  خدمات حمایتی و مراقبتی با رعایت پروتکل های بهداشتی  به جامعه هدف ارائه می شود.   

در ادامه این دیدار سوالاتی در راستای وظایف و فعالیت های بهزیستی توسط نماینده ولی فقیه در استان مطرح که مدیرکل بهزیستی استان پاسخگوی این سوالات بودند .

کد خبر 43327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد