معرفی ۵ شهید اداره کل بهزیستی استان سمنان

رزمندگان اسلام در برهه‌های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند ، هشت سال دفاع مقدس حماسه این شهیدان را به تصویر کشید

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان ابوالفضل تشرفی مشاور مدیر کل در امور ایثارگران  و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج رمضان به مناسبت هفته دفاعه مقدس به معرفی ۵ شهید والا مقام  بهزیستی استان پرداختند .

تشرفی ضمن بیان این مطلب که بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استمرار بیان ارزش‌های قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است ادامه دادند : منش و مرام ۵ شهید بهزیستی استان در حماسه دفاع مقدس همچون دیگر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی چراغ راه زندگی و الگوی خدمت رسانی تا ابد تاریخ در صفحه روزگار است .

آشنایی با شهیدان بهزیستی استان و مرور بخشی از زندگی ایشان به روایت یادگار شهدا و فرمانده پایگاه مقاومت رمضان بهزیستی استان :

شهید والا مقام نوروزعلی اکبری چاشمی

فرزند: محمدباقر                                 محل تولد: شهرستان سمنان

وضعیت تأهل: متأهل                            تاریخ تولد: ۱۳۲۶/۱/۲

تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۵/۵ محل شهادت: اسلام آباد غرب - تنگه چهار زبر نحوه شهادت: اصابت ترکش به سر

محل دفن: شهرستان سمنان- گلزار شهدا روستای خیرآباد     نام عملیات: مرصاد  

نوروزعلی اکبری چاشمی فرزند محمدباقر، اول اردیبهشت هزار و سیصد و بیست و ششم در روستای چاشم از توابع شهرستان سمنان به دنیا آمد. تا کلاس پنجم ابتدایی درس خواند و به کارگری روی آورد.
به روستای خیرآباد سمنان مهاجرت کرد و در راه‌آهن به صورت پیمانی مشغول کار شد. در همان روستا ازدواج کرد که حاصل آن چهار فرزند پسر و یک فرزند دختر است. او که فردی متدیّن و خودساخته بود، مورد احترام اهالی قرار داشت.با شروع جنگ تحمیلی علی‌رغم مخالفت مسؤولین راه‌آهن به جبهه رفت. وقتی برگشت مورد مؤاخذه قرار گرفت و سرانجام از راه‌آهن استعفا داد و به عنوان مسؤول اطلاعات و نگهبانی بهزیستی به استخدام در آمد.

شهید والا مقام یدالله احمدی

سن :۳۰ سال

محل تولد :روستای حسینان دامغان      وضعیت تاهل :متاهل

یدالله فرزند احمد، پنجم اردیبهشت هزاروسیصدوسی‌ودو در منطقه سرکویر، روستای حسینان دامغان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. در دامن مادری پاکدامن و پدری مؤمن تربیت شد. او از همان دوران کودکی مزه رنج و مشقت را چشید. یدالله برای این‌که به محرومان و مستضعفان روستا کمک کند، عضو بهزیستی شد. مسؤول اجرای طرح شهید رجایی در منطقه بود که با شروع جنگ تحمیلی به ندای امام(ره) پاسخ داد و به منطقه جنگی اعزام شد. سرانجام در بیست‌وهشتم آبان هزاروسیصدوشصت‌ودو در پنجوین، منطقه عملیاتی والفجر۴ به شهادت رسید.پیکرمبارکش  پس از ده سال به محل انتقال و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید والا مقام شعبان قاضی پور

نام و نام خانوادگی :شعبان قاضی پور

تاریخ تولد :۱۳۴۲/۰۵/۱۲  عملیات کربلای ۴

محل تولد :نکا       شغل :کارمند بهزیستی  سن :۲۳ سال

 شهید شعبان قاضی پور  بعد از پیروزی انقلاب در بهزیستی استخدام شد

. خودش به تن‌هایی در روستا کمک‌های مردمی جمع‌آوری و بارها و بارها به طور داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرد. عشق به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی مردم ایران، تمام وجودش را فراگرفته بود و او طوری در این عشق ذوب شده بود که خودش را همه جوره وقف خدمت به مردم میهنش کرد.

بخشی از وصیت نامه شهید

ای خدای من چه غوغایی به پا خواهد شد این بار کدامین خاک را خون آلود خواهیم کرد و بر کدامین زمین سجده خونین باید نمود بوی حسین از کربلا می آید نوید پیروزی و فتح نهایی از نبرد بی امان ما حاصل خواهد شد فردا به دشت‌های پر خون جنوب پیکرها بی‌سر به زمین خواهند گذاشت خدایا نخل‌ها سخن می گویند نسیم صحرا به موهایشان شانه می‌زند همه چیز حرف می‌زند زمین و زمان شاهدند که ما مظلومانه می‌رویم اما تن به ذلت نمی‌دهیم ما گمنام می‌رویم اما روزی فریاد سکوت ما را خواهند شنید .

شهید والا مقام اسماعیل کاشفی

متولد ۱۳۲۸/۶/۱۵    درجزین    متاهل

 شغل:کارمند بهزیستی   تاریخ شهادت   ۱۳۶۵/۱۰/۲   محل شهادت شلمچه

بخشی از وصیت نامه شهید  

اگر شیعیان ما می دانستند در بلا و سختی ها چه اجر عظیمی وجود دارد، راضی می شدند با قیچی بدنشان را بند بند کنند.   امام صادق(ع)

عزیزانم می دانید که دنیا محل آزمایش است و محل گذر و در این دنیا هر کسی بیشتر سختی ها را تحمل کند اجر بیشتری دارد. مادرم من همیشه از تو تشکر می کنم و قدردان زحمات تو هستم. می دانم که برای بزرگ کردن من چه سختی ها و چه زحمت ها کشیده ای و حالا که راضی شده ای فرزندت از تو دور باشد، خدا را راضی کرده ای. می دانی که اسلام دین عمل است نه حرف زدن و شعار، الگوی همه شما حضرت زهرا(س) است.

شهید والا مقام محمود شاهورانی

متولد : ۱۳۳۷/۰۳/۱۸ در سمنان

تاهل : مجرد  شغل : کارمند اداره بهزیستی    تاریخ شهادت۱۳۶۴/۱۱/۲۲

محل شهادت:   عملیات : والفجر۸  آرامگاه  : سمنان امام زاده یحیی (ع)

هجدهم خرداد ۱۳۳۷، در شهرستان سمنان چشم به جهان گشود. پدرش عبدالمحمد، نجار بود و مادرش کبرا نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند اداره بهزیستی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و دوم بهمن ۱۳۶۴، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکر وی مدت‏ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۵ پس از تفحص، در گلزار شهدای امامزاده یحیای زادگاهش به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت نامه شهید می‌گفت: «خواهرم! حجاب برای زن ارزشه، هر قدر با حجاب‌تر باشین در جامعه، محبوب‌ترین». بعد می گفت: «انقلاب کردیم و پیروز شدیم. این کافی نیست، چون انقلابی بودن مهم نیست، انقلابی ماندن مهمه». (برگرفته از خاطرات خواهر شهید)

کد خبر 43311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد