مهریز | برگزاری کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان مهریز

کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان به ریاست آقای برزگر، معاون فرماندار و با حضور مدیران ادارات، بانک ها و کارشناسان دستگاه های اجرایی عضو در سالن اجتماعات فرمانداری مهریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان مهریز؛ معاون فرماندار در این جلسه، یکی از اولویت‌های جامعه کنونی را مناسب‌سازی معابر عمومی به منظور سهولت در رفت و آمد معلولان بیان داشت و اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز حقوق شهروندی وجود زمینه مناسب برای تردد راحت معلولان و سالمندان است که مناسب سازی معابر و فضای عمومی جامعه، به پویایی این اقشار کمک می کند .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز نیز ضمن تقدیر و تشکر از اداراتی که در امر مناسب سازی با این اداره همکاری لازم را داشته اند عنوان نمود : هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد معابر و ورودی بانک‌ها و مکان‌های عمومی شهرستان برای تردد جامعه هدف به خصوص سالمندان و معلولان مناسب‌سازی شده ولی برای اجرای کامل طرح بیش از گذشته به همکاری ارگانها ، بانک ها و ...  نیازمندیم.

محمود آسایش، دبیر کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان سازمان بهزیستی استان یزد ، در این جلسه به بیان جایگاه سالمندان در جامعه و تکریم و احترام آنها پرداخت و ابراز داشت: با توجه به اینکه سالمندی در کشور و شهرستان رو به رشد می باشد باید اقداماتی انجام گردد تا شهر قابل دسترسی برای همه وجود داشته باشد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای توانمند سازی سالمندان و معلولان در راستای حفظ استقلال فرد، کرامت و منزلت آنان در جامعه و خانواده لازم است .

گفتنی است ؛ جمعیت سالمند شهرستان مهریز 11 درصد می باشد و بعد از شهرستان تفت دومین شهرستان سالمند استان می باشد .

کد خبر 43307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد