تفت | مراسم اختتامیه طرح مانا در شهرستان تفت برگزار گردید

مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) در شهر تفت و دهستان نصرآباد و با حضور مشارکت کنندگان و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان تفت؛ رئیس بهزیستی شهرستان در حاشیه این مراسم گفت: بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، می تواند موجب افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات گردد.

مجید فصاحت در ادامه افزود: این رویکرد، بویژه در گروه سنی نوجوانان، بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر، علاوه بر این که زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی وظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و درنتیجه، ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای نوجوانان، موجب می شود.

گفتنی است؛ طرح مانا امسال با حضور دو گروه از نوجوانان 15 تا 18 سال به صورت حضوری ( در نصرآباد ) و به صورت غیر حضوری در شهر تفت توسط پایگاههای سلامت اجتماعی نرگس و مهر ماندگار با تسهیلگری خانم خالقی و خانم زمانی اجرا شد.

در این طرح نوجوانان در 13 جلسه با مشارکت اجتماعی آشنا شده و در نهایت به یک پروژه اجرایی می رسند و با حمایت یابی از مسئولان شهر و گروه ها و نهادها به اجرایی کردن پروژه خود نائل می شوند. 

کد خبر 43302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد