حمایت سازمان بهزیستی از خانوارهای دارای فرزند چند قلو با هدف افزایش نرخ رشد جمعیت

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد ۱۵ خرداد در راستای برنامه های حمایتی سازمان بهزیستی از خانوارهای دارای فرزند چندقلو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به اهمیت بسیار زیاد افزایش نرخ رشد جمعیت کشور گفت:این موضوع چندین سال به عنوان موضوع اصلی در محافل مختلف مورد توجه قرار گرفته است و به ویژه پس از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس و دولت، اقدامات مختلفی در این زمینه توسط نهادهای مختلف کشور صورت گرفته است.

وی افزود:سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه های اصلی حمایت کننده از خانواده های دارای فرزند چند قلو و با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها، برنامه حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو را تدوین کرده است که امیدواریم این برنامه با همکاری سایر دستگاه ها مسیر خود را طی کند و بتوانیم خدمات پایدارتر و کامل تری به این خانواده ها ارائه کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:بهزیستی در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار خانواده دارای فرزند چندقلو را تحت پوشش قرار داده است و تمامی خانواده هایی که فرزند سه قلو به بالا دارند بلافاصله تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند و از مستمری ماهانه به میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برخوردار می شوند.علاوه بر این از سایر خدمات سازمان شامل کمک های بلاعوض و وام های کم بهره برای اشتغال نیز بهره مند می شوند.

وی به حمایت بهزیستی از خانواده های دارای فرزند دوقلو اشاره کرد و گفت:در حال حاضر نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دوقلو  که در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از مستمری ماهانه ۹۰۰ هزار تومان برخوردار شده اند و از سایر مزایا و خدمات سازمان نیز بهره مند می شوند. همچنین  اگر دانش آموزی در این خانواده ها مشغول به تحصیل باشد؛ از خدمات ویژه دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی برخوردار می شود.

مسعودی فرید با اشاره به برنامه های آتی بهزیستی برای حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو گفت: طی تفاهم نامه ای که در ماه های گذشته با بنیاد ۱۵ خرداد منعقد کردیم قرار است همکاری فی مابین صورت گیرد تا خدمات و حمایت های بیشتر و جامع تری به این خانواده ها ارائه شود.

کد خبر 43295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =