بندرعباس | بازآموزی مراقبین برنامه مراقبت در منزل معلولین

کارگاه آموزشی بازآموزی مراقبین برنامه مراقبت در منزل معلولین در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ کارگاه آموزشی بازآموزی برنامه مراقبت در منزل معلولین ویژه تعداد ۲۰ نفر از مراقبین با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

این دوره آموزشی به مدت ۵ روز از ساعت ۸ الی ۱۲ در محل سالن اجتماعات بهزیستی  بندرعباس برگزار شد.

گفتنی است اصول مراقبت از معلولین ذهنی، معلولین جسمی حرکتی،  شناخت  وسایل کمک توانبخشی ،امداد و نجات و آموزش کمک های اولیه از جمله مهمترین مباحث آموزشی مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

رییس بهزیستی بندرعباس در حاشیه این کارگاه آموزشی آمورش ، مددکاری ، مشاوره ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، وسایل کمک توانبخشی و راهنمایی های بهداشتی به توانخواهان را از خدمات مورد ارائه به توانخواهان در برنامه مراقبت در منزل معلولین عنوان کرد و افزود :  در اجرای برنامه مراقبت در منزل معلولین ، تحکیم بنیان خانواده ، تقویت عزت نفس افراد کم توان ،‌ پیشگیری یا به تعویق انداختن عوارض ثانویه معلولیت و گسترش چتر خدماتی دراقصی نقاط شهرستان مورد تاکید است .

رییس بهزیستی بندرعباس همچنین از ادامه فعالیت مراکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل بهزیستی در دوران پاندمی کووید۱۹ بر اساس رنگبندی کرونایی خبر داد و گفت : به لحاظ اعلام وضعیت شیوع کووید ۱۹، از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان مناطق سفید، آبی، زرد، نارنجی وقرمز ؛ خدمات حضوری مبتنی بر نیاز خدمت گیرنده با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

وی ادامه داد : با توجه به شرایط رنگبندی کرونایی در وضعیت سفید، آبی و زرد؛ خدمات به صورت حضوری با رعایت دقیق ضوابط اجرایی بهداشتی و ایمنی ارائه می شود و همچنین در صورت مواجهه با مورد مشکوک بیماری در توانخواه یا خانواده وی و یا پرسنل ارائه دهنده خدمت؛ اقدام لازم  صورت می گیرد.

رییس بهزیستی بندرعباس تصریح کرد : در  شرایط وضعیت رنگ بندی نارنجی و قرمز نیز اقدامات لازم برای تمامی واجدین شرایط علاوه بر پیگیری تلفنی، رصد وضعیت، ارائه آموزشهای لازم در زمینه موارد بهداشتی و توانبخشی به صورت غیرحضوری، انجام می شود و در صورت درخواست خانواده برای استفاده از خدمات توانبخشی حضوری، این خدمات با رعایت کامل مفاد ضوابط اجرایی، اقدامات بهداشتی و ایمنی و رعایت پروتکل ها ارائه می شود.

کد خبر 43293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد