شهرقدس| کارکنان اورژانس اجتماعی خط مقدم بهزیستی در مواجهه و مدیریت آسیبهای اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس با بیان اینکه حجم اعتبارات و امکانات بهزیستی جوابگوی نیازهای افراد تحت حمایت را نمی دهد، اظهار داشت: بیش از چهارهزار نفر در قالب دو حوزه تخصصی توانبخشی و اجتماعی در حال دریافت خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی شهرستان هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،  پروین یاری زاده با اشاره به سابقه حدود  یازده  ساله  راه اندازی  اداره  بهزیستی  در  شهرستان  قدس  خاطر  نشان  کرد:  بیشترین  نیازمندی  افراد  تحت  حمایت  بهزیستی  در ا ین  مدت  پس  از  مسکن،   نیازمندیهای  معیشتی  بوده  است  که  در  مقام  پاسخ به این نیازها،  برنامه ریزی های عملیاتی را انجام داده ایم.  

یاری زاده  تعداد  افراد  تحت  حمایت  حوزه  توانبخشی  را  سه  هزار  و ۶۰۰  نفر  اعلام  کرد و  بیان  داشت:  از  این  تعداد  یک هزار  و  ۵۵۰  نفر  مستمری  دریافت  کرده  و  بقیه  تحت  حمایت های  غیر مستمر  بهزیستی  قدس  قرار  دارند  و  همچنین ۴۴   دانشجو  تحت پوشش ت وانبخشی  بوده  که  شهریه آ نها  پرداخت  می گردد.

وی پرونده های  جدید  حوزه  توانبخشی  را  در  سالجاری  را  یکصد  و ۴۰  فرد  توانخواه اعلام  کرد  و  گفت:  به ا ین  عدد ۱ ۹  پرونده انتقالی از شهرهای دیگر را نیز باید اضافه کرد که نشانه ای بزرگ از مهاجرپذیری شهرستان نوظهور قدس است.

این مسئول تعداد زنان سرپرست خانوار بهزیستی قدس را دویست و ۲۵ نفر اعلام و خاطر نشان کرد: ۳۸ نفر پشت نوبت دریافت خدمات مستمری،  ۱۷ نفر امدادبگیر، ۱۱ دانشجو و ۵۸ پرونده فرزندان توأم در حوزه اجتماعی قرار داشته و خدمات تخصصی را دریافت می کنند.  

یاری زاده به یک هزار و ۷۷۵ پرونده واگذار شده به مراکز مثبت زندگی قدس پرداخت و گفت: این پرونده ها میان سه مرکز مثبت زندگی شهرستان توزیع شده که پس ازمراحل مقدماتی پایش در مدار خدمت به خانواده ها قرار گرفته اند.  

وی تعداد مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی قدس را ۳۵ مرکز بیان کرد و اذعان داشت: در شش ماهه اول سالجاری حدود ۱۶ هزار نفر از خدمات این مراکز و موسسات بهره مند شدند و در مجموع چهارصد و ۲۱ نفر در این موسسات و مراکز مشغول به کار هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در ادامه بیان داشت: در سالجاری ۲۳ پرونده متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی با ارقامی بین ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیاردریال در حال معرفی به بانک های عامل سطح استان تهران هستند.

این مسئول فعالیت در حوزه اورژانس اجتماعی را بسیار مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: کارکنان اورژانس اجتماعی خط مقدم بهزیستی در مواجهه و مدیریت آسیبهای اجتماعی هستند که در وهله اول امنیت جانی ندارند و با ایثار و گذشت خود مانعازدیاد آسیب ها و تکثیر کژی ها در جامعه شده اند.

یاری زاده افزود: در شش ماهه اول سالجاری ۷۰۰ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان تهران به نام قدس ثبت شده که از این تعداد،  یکصد پرونده تشکیل و منتهی به مداخله همکارانم گردیده است.  

وی میزان حمایت های بهزیستی در همه گیری کرونا در شهرستان قدس را چنین توضیح داد: در هجده ماه اخیر بیش از دوهزار ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش بیش ازهشت میلیارد ریال میان افراد تحت پوشش توزیع شده است و از منابع غیر سازمانی نیز بیش از ده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طرق مختلفی چون بسته های معیشتی، بن کارت،  پوشاک، تبلت و ... در اختیار نیازمندان آبرومند تحت پوشش قرار داده ایم ودهمچنین در شش ماهه اول سالجاری مبلغ دو میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال میزان حمایتهای نقدی و غیرنقدی از جامعه هدف شهرستان قدس می باشد.

این مسئول تعداد افراد استفاده کننده از امتیازات بیمه خویش فرمایی را ۳۳ نفر گفتو بیان داشت: در قالب سه پرونده بیمه کارفرمایی نیز حمایت های ویژه ای را صورت می دهیم.

یاری زاده تعداد نوزادانی که در طرح غربالگری شنوایی و در چهارماهه آغازین سال مورد سنجش قرار گرفتند را چهارصد و ۳۹ نوزاد اعلام کرد و افزود: بسیاری از طرحهای بهزیستی از جمله پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال به واسطه همه گیری کرونا یا تعطیل شده و یا از حالت عادی خارج شده است و با وجود محدودیت ها تا کنون چهار هزار و هفتصد و پنجاه کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته و طبق پیش بینی به عمل آمده تعداد کودکان که باید مورد سنجش بینایی قرار بگیرند این آمار به ۲۳ هزار کودک می رسد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون عمومی برابر ویروس کرونا گفت: تاکنون پانصد و ۶۷ تن از مددجویان تحت حمایت هر دو دوز این واکسن را تزریق کردند و دویست و ۸ نفر از کارکنان اجرایی مراکز و اداره دوز اول آنرا دریافت کرده اند.

یاری زاده در پایان تقدیر و تشکر ویژه ای از مدیرکل و معاونان بهزیستی استان تهران در خصوص همراهی آنها با بهزیستی شهرستان قدس داشت.
 

کد خبر 43283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد