بهارستان| کمک ۶۱ میلیارد ریالی به مددجویان در دوران همه گیری کرونا

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان با بیان اینکه شهرستان قریب هفتصد هزار نفری بهارستان در مساحت حدود شصت و دو کیلومتر مربع سکونت دارند، خاطرنشان کرد: افزون بر ٩ هزار نفر در این شهرستان متراکم در سه شهر گلستان، صالحیه و نسیم شهر و همچنین روستاهای تابعه تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،  فرجعلی خزایی در خصوص بهارستان افزود: تناقض عجیبی را در این محدوده شاهدیم که کارگاه های اقتصادی وصنایع مختلف در بهارستان فعالند و افراد پرشماری نیز در صف دریافت خدمات از نهادهای حمایتی مثل بهزیستی قرار دارند.   
خزایی مهمترین چالش بهزیستی شهرستان بهارستان را کمبود نیروی انسانی برشمرد و اضافه کرد: فقط با ۳۲ نفر شاغل در بهزیستی باید همه ماموریت های سازمان در این شهرستان را به انجام رسانده و خدمات را به اعضای جامعه هدف ارائه کنیم که این موضوع باعث تحمل فشار فراوان بر همکارانم و کاهش راندمان کاری شده است.  
این مسئول تعداد پرونده های فعال حوزه توانبخشی را شش هزار و ۸۰۰ جلد اعلام کرد و افزود: از این تعداد چهار هزار و ۶۱۹ نفر مستمر ماهیانه دریافت می کنند و یکصد و ۳۸ پرونده جدید در سالجاری تشکیل شده است و همچنین ۲۵ توانخواه از شهرهای دیگر در همین مدت زمانی به بهارستان آمده اند.  
وی با تشکر از رضا رمضانی معروف به آقای ویلچر اذعان داشت: بیشترین نیاز توانخواهان تحت حمایت در حوزه وسایل کمک توانبخشی، ویلچر است که سالیانه حدود چهارصد دستگاه مورد تقاضا است که تشکری ویژه از آقای ویلچر ایران که با دلسوزی تمام در پی حل این مشکل است و تاکنون نیز تعداد قابل توجهی ویلچر دراختیار مددجویان ما قرار داده است،  می نمایم.
خزایی تعداد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی را یک هزار و ۷۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ششصد و ۹۷ نفر مشمول دریافت خدمات بیمه زنان سرپرست خانوار قرار گرفته اند و دویست و ۳۰ نفر نیز پشت نوبت دریافت خدمات مستمر هستند.  
این مسئول تعداد فرزندان توأم تحت نظارت بهزیستی را ۸۸ پرونده اعلام و خاطر نشان کرد: یکصد و ۲۴ پرونده فرزند توأم نیز پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قراردارند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان در تشریح مراکز حوزه پیشگیری گفت: چهار مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد،  سه مرکز سرپایی ترک اعتیاد،  دو موسسه مشاوره،  یک موسسه مجری طرح های پیشگیری،  یک موسسه غربالگری سنجش شنوایی نوزادان و یک موسسه بینایی سنجی در حوزه پیشگیری شهرستان بهارستان فعالیت می کنند.  
خزایی افزود: موسسه غربالگری سنجش شنوایی نوزادان در سالجاری پانصد و ۵۹ نوزاد را مورد سنجش شنوایی قرار داده است.  
وی ادامه داد: قریب ۳۲ هزار کودک نیز در طرح پیشگیری از تنبلی از چشم نیز باید مورد معاینه قرار گیرند که به دلیل همه گیری ویروس کرونا بسیاری از مراکز انجام آمبلیوپی تعطیل شده و این فعالیت مهم در حوزه پیشگیری به کندی در حال اجرا است که امیدواریم با تدابیر همکارانم به زودی شاهد انجام تعهد شهرستان در قبال کودکان۳ تا ۶ سال باشیم.  
این مسئول از اشتغال دست کم یکصد و ۲۵ نفر در ۳۰ مرکز و موسسه غیر دولتی تحت نظارت در این شهرستان خبر داد و افزود: این افراد به دو شکل اشتغال پاره وقت و تمام وقت به جامعه هدف بهزیستی خدمات تخصصی را ارائه می کنند.  
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان تعداد افراد دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته را یکصد و ۲۴ نفر اعلام و خاطر نشان کرد: این افراد جمعا شصت و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند و در سالجاری نیز ۸۲ پرونده به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد تا بتوانند ازاین امتیاز ویژه برای هر پرونده تا سقف یک میلیارد ریال استفاده کنند.
خزایی در خصوص بیمه های حمایتی اشتغال بهزیستی نیز گفت: دویست و ۴۸ مددجو از بیمه خویش فرمایی و ۲۸ کارگاه نیز از بیمه کارفرمایی استفاده می کنند که در سال گذشته هفت میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کرده اند.  
وی تعداد مراکز مثبت زندگی این شهرستان را ۱۵ مرکز بیان داشت و افزود: شش هزار و ۶۷۰ پرونده در قالب های توانبخشی و اجتماعی به این مراکز واگذار شدهاست.  
خزایی با اشاره به دو مرکز آموزشی فعال در حوزه توانبخشی گفت: مرکز آموزشی و توانبخشی بالای ۱۴ سال و مرکز آموزشی و توانبخشی زیر ۱۴ سال به توانخواهان متقاضی ارائه خدمت می کنند.  
این مسئول از جانمایی ۲۸ مددجو در پروژه مسکونی دبله قرچک خبر داد و  اظهار داشت: در سالجاری بابت یکصد و ۲۴ مددجو تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در مرحله آماده سازی مدارک برای کمک هزینه ودیعه مسکن هستیم و ۵۹ نفر نیز با همین میزان سقف کمک به منظور تعمیر مسکن در دست اقدام داریم.  
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان ادامه داد: با حمایت دستگاه های اجرایی همکار چون بنیاد مستضعفان،  ستاد اجرایی امام،  بنیاد مسکن و حساب صد امام به افراد دارای دو معلول تا سقف یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به منظور تامین مسکن بلاعوض کمک می شود که در بهارستان این کمک به دو پرونده اختصاص یافته است.  
خزائی در ادامه گفت: به منظور خرید،  احداث و یا تامین ودیعه مسکن در سالجاری ششصد میلیون ریال به اعضای جامعه هدف کمک شده است.  
این مسئول خاطر نشان کرد: در زمان همه گیری کرونا در قالب سبد کالا،  بن کارت، وسایل گرمایشی و سرمایشی،  پوشاک و تبلت از طریق شهرداری ها،  سپاه، امور مساجد،  خیرین،  مسابقه تلویزیونی عصر جدید و موسسات خیریه سلام،  نیک گامان و نارمک حدود شصت و یک میلیارد ریال در اختیار خانواده بهزیستی بهارستان و به ویژه زیان دیدگان از کرونا قرار گرفته است.  
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهارستان در پایان با تشکر از مدیرکل،  معاونان و کارشناسان بهزیستی استان تهران و همچنین فرماندار،  نماینده مردم در مجلسشورای اسلامی،  ائمه جمعه و جماعات،  روسای دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی بهارستان اظهار داشت: دست همه افراد علاقمند به سعادت جامعه که بهزیستی را کمک و مساعدت می کنند را به گرمی می فشارم و از خیران ارجمند خواستار ادامه کمک رسانی به نیازمندان آبرومند در بهارستان هستم.

کد خبر 43282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد