آران و بیدگل | طرح مانا توانمندی نوجوانان را ارتقاء می‌دهد

آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) دراداره بهزیستی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، این مراسم با حضور ضابطی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حیدرایمانیان رییس اداره بهزیستی، جمعی از کارشناسان اداره بهزیستی و اعضای جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی برگزار شد.  

 رییس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل گفت: به منظور ارتقای توانمندسازی و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برای استفاده بهینه از اوقات فراغت نوجوانان از سال ۹۸ طرح مانا در دو گروه دختر و پسر( ۱۳ تا ۱۸ سال) توسط تسهیلگران آموزش دیده در پایگاه های تحت نظارت سازمان بهزیستی انجام ‌شد.  

حیدر ایمانیان افزود: در این شهرستان نیز این طرح در دو گروه دختر و پسر با همکاری پایگاه مقاومت بسیج خواهران سمیه و پایگاه  شهید دکتر بهشتی مسجد خاتم الانبیاء(ص) آران و بیدگل در دو مرکز و برای بیش از ۵۴ نفر انجام شد.

حیدر ایمانیان افزود: هدف از اجرای این طرح، ارتقاء توانمندی نوجوانان، افزایش شناخت به مسائل و آسیبهای اجتماعی نوجوانان، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی – افزایش مهارتهای کار گروهی و مشارکت – حمایت از طرحهای عملی نوجوانان در زمینه پیشگبری از آسیبهای اجتماعی، ایجاد فرصت برای تمرین مشارکت و انجام فعالیتهای مشارکتی با همکاری موسسات غیر دولتی را برشمرد.

وی ابراز داشت: این رویکرد بویژه در گروه سنی نوجوانان بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر ارتقاء دانش و آگاهی آنان، توانمندی و ظرفیت لازم برای شناخت مسائل، مخاطرات و چالش های اولویت دار را به دنبال داشته و در نتیجه ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری در خانواد و محله را نیز فراهم می‌کند.

رییس اداره بهزیستی آران وبیدگل خاطر نشان کرد: طرح مانا هرساله به صورت کارگاهی از تیرماه در همه شهرستان های کل کشور برگزار می‌شود و اوایل شهریور ماه با برگزاری مراسم اختتامیه و ارائه پروژه ها توسط نوجوانان برای گروه های محلی و معتمدین همراه است.  

آران و بیدگل | طرح مانا توانمندی نوجوانان را ارتقاء می‌دهد

کد خبر 43274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد