تبادل تجربیات ارزشمند ایران و تاجیکستان در حوزه بهزیستی، خدمات توانبخشی و توانمندسازی معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به توافقات و تفاهمات سران ایران و تاجیکستان و توسعه مناسبات اقتصادی و اجتماعی دوجانبه، وظیفه دو وزارتخانه است که این تفاهمات را تحقق بخشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت عبدالملکی» که به همراه رئیس جمهوری به تاجیکستان سفر کرده است با "جمال الدین عبدالله زاده " وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان دیدار کرد، گفت: دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای بر توسعه روابط با کشورهای منطقه دارد.

وی، گفت: با توجه به توافقات و تفاهمات سران دو کشور و توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه، وظیفه دو وزارتخانه است که این تفاهمات را تحقق بخشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک سی امین سالگرد استقلال جمهوری تاجیکستان به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: تاجیکستان در مناسبات منطقه همواره جایگاه مهمی برای ایران دارد.

وی ادامه داد: باید نسبت به برگزاری نشست های کارشناسی برای تدوین برنامه‌های اجرایی و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کنیم.

عبدالملکی خاطر نشان کرد:  ظرفیت‌های زیادی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

 وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور از آمادگی این وزارتخانه برای تعاملات و تعمیق روابط  درحوزه های مربوطه خبرداد.

وی اشاره کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از ادغام سه وزارتخانه تشکیل شده و حوزه وظایف بسیار گسترده ای دارد. 

عبدالملکی از آمادگی کامل همکاری در تمام حوزه‌های مشترکی به ویژه حمایت‌های اجتماعی با تاجیکستان خبرداد و افزود:  دو کشور تجربیات بسیار ارزشمندی در زمینه‌های بهزیستی، خدمات توانبخشی و توانمندسازی معلولان دارند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت های این وزارتخانه در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، حمایت از زنان سرپرست خانوار،  بیمه‌ها ، نظام بازنشستگی ، کاهش فقرو ...اشاره  و برای همکاری و تبادل تجربه در این زمینه اعلام آمادگی  کرد.

وی تاکید کرد : هم اکنون در جمهوری اسلامی، بیش از ۴۰ درصد از داروهای مصرفی کشور را هلدینگ ها و شرکت های وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تولید می‌کنند و این آمادگی را داریم که در حوزه تولید و بسته بندی دارو همکاری‌های مشترکی را با تاجیکستان آغاز کنیم.

عبدالملکی اضافه کرد : از همکاری و تبادل تجربه با شما در زمینه مقابله با شیوع و همه گیری بیماری کووید ۱۹ استقبال می کنیم . 

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در حوزه وظایف دو وزارتخانه پیشنهاد داد با تشکیل کار گروهی از مدیران و کارشناسان برنامه اقدام یادداشت تفاهم همکاری تدوین و نهایی شود. 

 وی  این برنامه اقدام مشترک را  نقشه راه همکاری‌های دو کشور  در حوزه‌های مورد علاقه طرفین دانست و از وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی تاجیکستان دعوت کرد  به تهران سفر کند.

عبدالله زاده، وزیر تندرستی وحفظ  اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان نیز در این دیدارضمن تبریک انتصاب عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  برضرورت توسعه همکاری های دوجانبه بین دوکشور تاکید کرد .

وی از همکاری و کمک های بشردوستانه ایران به تاجیکستان در دوران شیوع کرونا تشکر و قدردانی کرد.

وزیر تندرستی وحفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان با استقبال از امضای یادداشت تفاهم میان دو کشورکه به تقویت مسائل خدمات اجتماعی تقویت می انجامد گفت: این سند براساس حقوق و  اصول بین‌المللی تنظیم شده و اجرای آن از اولویت سیاست‌های خارجی تاجیکستان است.

عبدالله زاده تاکید کرد: تقویت و رشد همکاری های دوجانبه از طریق امضای این سند فراهم می شود.

وی همچنین خواستار  تداوم همکاری با ایران برای استحکام روابط دو کشور شد. 

وزیرتندرستی وحفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان خواستار همکاری مشترک میان دو وزارتخانه و  تولید تجهیزات پزشکی و ایجاد گروه کاری برای تدوین  برنامه های مشترک شد و از دعوت وزیرکار تشکر و استقبال کرد.

کد خبر 43250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد