جلسه تودیع و معارفه مدیر اداره حراست بهزیستی استان البرز برگزار شد

صبح روز شنبه بیست و هفتم شهریور ماه ۱۴۰۰ در مراسمی با حضور دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی البرز ،مدیرکل حراست استان، همچنین کلیه معاونین ، رؤسای دفاتر و ادارات بهزیستی شهرستانها "نادر زیدی" به سمت مدیر اداره حراست بهزیستی البرز منصوب شد و از زحمات احمد اروندی مدیر سابق حراست تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این جلسه دکتر حیدری ضمن عرض خیر مقدم به مدیر کل حراست استان البرز و معاون ایشان و همچنین سایر حاضرین در جلسه اظهار داشت: هدف از جلسه امروز تودیع و معارفه دو برادر عزیز و خدمت گذاری است که همواره با روحیه جهادی و مددکاری در سازمان بهزیستی خدمت کرده اند.

دکتر حیدری اظهار داشت: اهمیت و جایگاه مقام حراست در دستگاههای اجرایی بر کسی پوشیده نیست ، از آنجا که نیازهای هر انسان موضوع صیانت را برای او ایجاب می کند باید در ادارات بخشی وجود داشته باشد که سرمایه انسانی را با احتمال خطا صیانت نماید و همچنین نظام دیده بانی قوی به منظور صیانت از سرمایه های متعلق به مردم وجود داشته باشد به همین دلیل اعتقادم بر این است اداره حراست میتواند با عنوان اداره صیانت از سرمایه انسانی نیز نامگذاری و شناخته شود.

وی بیان داشت: علی الخصوص در بهزیستی که دستگاهی متولّی رفاه و مبتنی بر اعتماد عمومی است باید توجه ویژه ای به این سرمایه اجتماعی شود ، هر اتفاق منفی در حوزه های گوناگون بهزیستی در هر نقطه از کشور پیامد های جبران ناپذیری برای سایر ادارات بهزیستی دارد زیرا بخشی از کار این سازمان مبتنی بر مشارکت است و این مشارکت در راستای توسعه اجتماعی، نهاد سازی اجتماعی و مداخله بخش خصوصی و NGO ها و موسسات است به صورتی که امروزه بیش از ۹۰ درصد فعالیت های بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است در چنین شرایطی اگر سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به دلیل سوءکارکرد و مدیریت نادرست آسیب ببیند کل سازمان آسیب خواهد دید که این امر می طلبد در مجموعه ساختار و نهادی به منظور صیانت تعریف شود و از لغزشی که در حال رخ دادن است پیشگیری شود.

دکتر حیدری افزود: بنابرین نهاد حراست می تواند از سرمایه های انسانی، سرمایه مادی، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی صیانت نماید ، از سوی دیگر وجود نظام دیده بانی قوی به منظور جلوگیری از انحراف و لغزش از مسیر درست میتواند هدایتگر، راهنما و بازوی توانمند مدیریت باشد. 

مدیرکل بهزیستی البرز گفت:  این مجموعه برای مداخله در تمام حوزه ها مبسوط الید است و در آغاز امر باید تا جایی که ممکن است تلاش شود که مجموعه خدمتگذار در آن دستگاه به بخش حراست اعتماد پیدا کنند و اگر این اعتماد و جذب حداکثری باشد و حداکثر درک وجود داشته باشد طبیعتا تمام افراد به نیرویی در اختیار حراست تبدیل میشوند.

دکتر حیدری اظهار داشت: به طور کل اگر قرار باشد سازمانی به اهداف خود برسد نیاز است چنین نهادی در کنار سیستم مدیریت وجود داشته باشد و کژکارکردی ها را پیش بینی و هشدار دهد و گلوگاههای فساد که متاسفانه سوءاستفاده های بسیاری از آنها صورت می گیرد شناسایی کند ، از آن جا که در حال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار مدیر در سطح کشور داریم که این تعداد مدیر به اندازه کل سیستم اداری کشور ژاپن با جمعیت بسیار آن است وجود تعدادی فرد کژکار طبیعی است ولی متاسفانه به علت تبلیغات سوء این امر به تمام مدیران کشور تعمیم داده می شود بنابرین نیاز است صیانت صورت گیرد تا این نگاه اصلاح شود.

دکتر حیدری اظهار داشت: بهزیستی یک نهاد حمایتی است و همکاران ما در بهزیستی کمترین درآمد و سخت ترین مشاغل را دارند و تنها عامل دلگرمی شان که به آن ایمان دارند، باقیات الصالحات و توشه آخرت حاصل از این شغل خواهد بود در این خصوص حراست باید فعال باشد و پیشنهادات همکاران را در خصوص بهبود و اصلاح فرآیندها در نظر بگیرد. نظامات اداری به مرور زمان فرسوده و پیر می‌شوند و پاسخگوی نیاز روز نیستند بنابرین اگر نیاز است به روز رسانی شوند باید حراست نظرات سایر همکاران را در جهت اصلاح ساختار و فرآیندها در نظر بگیرد که نهادی پویا و در خدمت جامعه باشد.

وی ابراز داشت : جامعه هدف ما اغلب افرادی از طبقه فرودست جامعه هستند که در حاشیه شهر سکونت دارند و اگر همکاران بهزیستی با روحیه مددکاری شرایطشان را بررسی نکنند و رفتار نامناسبی با ایشان داشته باشند مشکلاتشان چندین برابر خواهد شد در چنین شرایطی حراست موظف است بر این سوء رفتارها نظارت داشته باشد که اگر فردی با ساختار بهزیستی کاملا آشنا نیست ، آموزش ببیند و بازتوان شود و کمک شود در این راستا گام بردارد.

دکتر حیدری گفت: اعتقاد دارم جناب آقای اروندی رئیس سابق اداره حراست بهزیستی استان به لحاظ برخورداری از روحیه جهادی و صفات بارزی از قبیل این که فردی مؤمن و متدین بود این شرایط را ایجاد کرده بود و در حال حاضر این شجره تنومند شده و آسیب های آن از بین رفته است و پالایش شده و حراست در اختیار سازمان و پیشبرد اهداف است. 

دکتر حیدری در پایان گفت: به عینه شاهد بودیم آقای اروندی همه ی این ویژگی ها را یکجا داشتند و تلاش کردند سازمان سربلند و نیروها مصون از خطا بمانند، از این جهت از تودیع ایشان ناراحتیم اما از ظرفیت ایشان در جای دیگر بهره مند خواهیم شد و از این جهت که جناب آقای زیدی به عنوان یکی از ژنرال های حراست با گذراندن مراحل در استان‌های بزرگ و آشنایی و وقوف به ضوابط و شرایط و تسلط بر موضوعات به جمع ما اضافه شده خوشحالیم و امیدواریم نهاد حراست را در بهزیستی پویاتر، فعال‌تر و زنده تر کنند و اهدافی که در ایجاد مجموعه حراست مدنظر است محقق  نمایند و برایشان آرزوی توفیق در خدمت را مسئلت میدارم. امیدوارم خداوند به همگی مان در امر خدمت رسانی به جامعه هدف توفیق دهد.

در ادامه جلسه ، مدیرکل حراست استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار انقلاب و یاد و خاطره بالغ بر ۲۴۰ هزار شهید دفاع مقدس و همچنین آرزوی طول عمر با عزت و عظمت برای مقام عظمای ولایت در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار داشت: خوشحالیم در جمع صمیمی همکاران خدوم بهزیستی هستیم و خدا را شاکریم این توفیق را به ما داد که در روز آغازین هفته بتوانیم در این جمع حضور پیدا کنیم.

وی در ادامه ضمن عرض خدا قوت به کارکنان بهزیستی استان و تقدیر و تشکر از دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار داشت: اتفاقی که در انقلاب اسلامی افتاد این بود که تا حدود زیادی فاصله بین دستگاههای امنیتی نظام با دستگاههای دولتی کاهش یافت، رابطی در دستگاههای اجرایی استان دارد به عنوان حراست که وظایف ایشان در قانون کاملا مشخص و تبیین شده است که عمده ترین آن، بحث حفاظت پرسنلی به عنوان بزرگترین سرمایه هر نظام اداری است حفظ و حراست از این مجموعه بر عهده حراست است و نگهداری و حراست از همه ی آفت‌های موجود خواه اقتصادی، خواه امنیتی و خواه اخلاقی و سایر آفتها بر عهده حراست مجموعه است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع حفاظت آی تی، حفاظت از اسناد، حفاظت اماکن و تاسیسات که به آن اشاره شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین نکته ای که لازم میبینم بر آن تاکید کنم برداشته شدن فاصله ها در بین دستگاههای امنیتی و دستگاههای دولتی از طریق حراست است. 

وی اظهار داشت: اخبار دستگاههای اجرایی کشور و استان البرز از طریق حراست ها که در حال حاضر ۲۶۰ محیط حراستی در سطح استان مستقر هستند به صورت آنلاین و لحظه به لحظه از طریق اتوماسیون مخصوص برای اداره کل حراست مخابره می‌شود که با رویکرد مثبت در نظر گرفته می‌شوند و وجه غالب اخبار و رویکردهایی که به این ادارات در نشست ها و آموزشهای گوناگون ارائه شده است، صرفا گزارش مشکلات مجموعه نیست بلکه توجیه شده اند اخباری که وجهه ی مثبتی دارند و مدیران شایسته و لایق هم در تمام حوزه ها گزارش شوند. لذا دستگاههای امنیتی و به نوعی وزارت اطلاعات با توجه به این ظرفیت عظیم و بالقوه‌ای که در دستگاههای اجرایی استان دارد، نسبت به اخبار دستگاهها به روز و به ثانیه و دقیقه است.

وی افزود: نکته ای که همواره به مسئولین حراست دستگاهها متذکر می شویم، خصوصا در مراسم تودیع و معارفه این است که وزارت اطلاعات و دستگاههای امنیتی منشوری دارند که بر اساس شرع، قانون و اخلاق است که این سه مکمل یکدیگرند. هیچ مسئول حراستی نباید بر خلاف قانون عمل کند و باید کاملا بر مبنای قانون، شرع و اخلاق اسلامی عمل کند.

وی اظهار داشت : وقتی اخلاق اسلامی که سیره عملی آن در اخلاق ائمه معصومین و بزرگواران دین ما کاملا مشخص و محرز است که حراست موظف به عمل بر طبق آن است و اداره کل حراست استان این آموزش‌ها را در دستور کار خود قرار داده و آموزش داده است.

وی در ادامه افزود: ستاد کل حراست استان، اداره ای به نام صیانت دارد که مسئول رسیدگی به تخلفات حراست هاست و معرفی نماینده ای از طرف حراست کل استان به این معنا نیست که هر امری از جانب این نماینده پذیرفته باشد و در اموری که حراست بر خلاف قانون یا اخلاق عمل کند، یا نگاه بالا به پایین داشته باشد و یا برخلاف شرع عمل کند از ناحیه حراست کل قابل پیگیری خواهد بود. در نظام جمهوری اسلامی دستگاههای امنیتی متولی امنیت کشور هستند لیکن نظارت از سوی دستگاه نظارتی تحت رصد و بررسی خواهد بود.

وی افزود: بهزیستی مجموعه ای خدوم، زحمتکش، دلسوز و کم توقع هستند. قطعا با توجه به بررسی‌های صورت گرفته آقای اروندی در حوزه کاری شان از منظر اخلاق، رعایت قانون و شرع بسیار متعهد و متخصص بودند. ضمن تقدیر و تشکر از زحماتی که طی چندین سال متقبل شدند معتقدیم تغییر و تحولات منشأ خیر و اثر خواهد بود کما اینکه یکجا ماندن ممکن است موجب رکود شود و علی رغم این که درباره ایشان این رکود هرگز دیده نشد و هدف بهره مندی از ظرفیت ایشان در سنگری دیگر بود ،ضمن آرزوی توفیق روزافزون، تقدیر و تشکر از زحمات چند ساله آقای اروندی داریم.

مدیرکل حراست استان البرز در ادامه افزود: با توجه به ۲۰ سال سابقه کار حراستی موفق در پرونده کاری آقای زیدی می‌تواند منشأ خیر و اثر هر چه بیشتر برای استان باشد و از کلیه همکارانی که تا امروز با آقای اروندی همکاری داشتند خواستار آن هستیم که این همکاری را به صورت مضاعف تر با آقای زیدی داشته باشند. برای این برادر بزرگوارمان نیز توفیق خیر داریم و امیدواریم موفق، سربلند و پیروز باشند از این که در جمع صمیمی شما بودیم خوشحالیم و آرزوی توفیقات روز افزون برای کارمندان بهزیستی را داریم.

در پایان این مراسم "نادر زیدی" به عنوان مدیر حراست بهزیستی استان البرز منصوب و از زحمات "احمد اروندی" مدیرسابق حراست تقدیر شد.

جلسه تودیع و معارفه مدیر اداره حراست بهزیستی استان البرز برگزار شد

کد خبر 43237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد