اگر بهزیستی نباشد جای خالی آن، مشکلات و صدمات زیادی در جامعه ایجاد می‌کند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بر ضرورت ارتباط وسیع‌تر با رسانه‌ها و معرفی خدمات و فعالیت‌های گسترده‌ی بهزیستی تأکید کرد.

سعود فیروزی امروز ۲۷ شهریور در جلسه با کارکنان و مدیر روابط عمومی این نهاد با بیان این مطلب گفت: بهزیستی، هزاران خدمت در طول ماه و سال به مددجویان و خانواده‌هایشان ارائه می‌کند که انعکاس آن در رسانه‌ها به هیچ‌وجه با این حجم خدمت، برابری نمی‌کند.

وی ادامه داد: روابط عمومی و همه‌ی مدیران سازمان باید تلاش بیشتری در ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشند و خدمات بسیار خوب بهزیستی به جامعه را به رسانه‌ها منعکس کنند.

هزاران مددجو از بهزیستی استان خدمت می‌گیرند

فیروزی با تأکید بر اینکه اگر بهزیستی و خدماتش نباشد، جای خالی آن در جامعه مشکلات و صدمات زیادی ایجاد می‌کند گفت: ما به ۱۳۰ هزار فرد دارای معلولیت‌های مختلف، بیش از ۱۰ هزار بیمار روانی مزمن، صدها نفر انسان آسیب‌دیده، صدها کودک کار و خیابان، هزاران نفر معتاد، صدها انسان آزار دیده و خشونت دیده و هزاران زوج صدمه‌دیده در جریان زندگی و در پروسه‌ی پیشگیری از طلاق، خدمات تخصصی، نگهداری، خدمات توانمندسازی و بازتوانی ارائه می‌کنیم که کمتر از آنها صحبت می‌شود.

وی تصریح کرد: اما اگر در یکی از مراکز تحت نظارت بهزیستی یا در خانه‌ای در یک نقطه‌ی استان که یک فرد دارای معلولیت در آن زندگی می‌کند یا در مورد یک کودک یا زن که تحت ستم و خشونت یک مرد یا والدینش قرار دارد مشکل یا اتفاقی پیش بیاید، همه‌ی رسانه‌ها روی آن زوم می‌شوند و سوال می‌کنند که بهزیستی کجاست؟

مدیر کل بهزیستی گفت: در این گونه موارد باید به همه از جمله رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌ها بگوییم بهزیستی همین‌جا در میان مردم و در حال ارائه‌ی خدمت و فعالیت به ده‌ها هزار انسان و شهروندی است که دچار مشکلات مختلف فیزیکی، روانی و اجتماعی هستند.

وی در عین حال تأکید کرد: همه کارکنان، کارشناسان و مدیران بهزیستی در همه‌ی سطوح باید اولویت خود را خدمت به مددجویان قرار دهند و وظایف و کارهای محوله را به بهترین شکلی که ممکن است انجام دهند و البته این کار انجام شده‌ی خوب را به خوبی به رسانه‌ها منعکس کنند.

فیروزی گفت: درب بهزیستی به روی نمایندگان رسانه‌ها باز است و همه‌ی خدمات ما به صورت شفاف به رسانه‌ها اعلام می‌شود اما در مورد مددجویان‌مان و مراکز تحت پوشش، ما محدودیت‌های قانونی و انسانی داریم و نمی‌توانیم آنها را در معرض نمایش بگذاریم و مجاز نیستیم افراد متقاضی را به بازدید از مراکز آنها یا منازل آنها ببریم چون حفظ کرامت و عزت مددجویان را در اولویت می‌دانیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به مناسبت‌های مرتبط با جمعیت هدف بهزیستی در مهر ماه گفت: این مناسبت‌ها فرصتی است که بتوانیم گروه‌های مختلف مددجویان را به جامعه معرفی و مطالبات آنها را از دستگاه‌ها و مدیران اجرایی بخواهیم.

فیروزی افزود: همچنین این مناسبت‌ها کمک می‌کند که توجه جامعه به مشکلات این گروه‌ها جلب شود و در حل آنها مشارکت کنند.

اگر بهزیستی نباشد جای خالی آن، مشکلات و صدمات زیادی در جامعه ایجاد می‌کند

رسانه‌ها را دائما رصد می‌کنیم

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در این نشست گفت: در سه سال گذشته، تحولات زیادی در اطلاع‌رسانی و ارتباط بهزیستی استان با رسانه‌ها ایجاد شده است.

مجید اسلامی افزود: اطلاع‌رسانی هدفمند، هوشمند و مؤثر، در دنیای مملو از اطلاعات امروزی، کار بسیار دشواری است و به نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات سریع، دقیق و جدید نیاز دارد.

وی تأکید کرد: سازمان‌های دولتی از نظر ساختار و تشکیلات انسانی و تجهیزات، با نیازهای جدید دنیای ارتباطات، تناسبی ندارند و با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌باشند.

اسلامی در عین حال گفت: ما با وجود همه‌ی محدودیت‌ها، تلاش کرده‌ایم ارتباط وسیع‌تری با رسانه‌ها داشته باشیم و از ارتباط یک‌سویه به سوی تعامل دو سویه و نقادانه حرکت کنیم که نتیجه‌ی آن، در بازتاب رسانه‌ای که فعالیت‌های بهزیستی داشته قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: ما مرتبا رسانه‌ها را رصد می‌کنیم و بازتاب مطالب بهزیستی در خبرگزاری‌ها و مطبوعات، نشان می‌دهد که چه نیازها و اخباری برای آنها اولویت دارد و ما هم تلاش می‌کنیم که اخبار و اطلاعات را با رویکردهای رسانه‌های مطابقت دهیم تا بتوانیم نتیجه‌ی برد برد بگیریم.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی گفت: سایت خبر رسانی بهزیستی خراسان رضوی، بزودی مورد ارزیابی و بازسازی قرار می‌گیرد تا امکان تعامل آنلاین با خبرنگاران و رسانه‌ها و همچنین مددجویان عزیزمان برقرار شود و همزمان از نظرات شهروندان در مورد فعالیت‌هایمان مطلع شویم.

کد خبر 43225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد