معاینه چشم کودکان ۳ تا ۶ سال را جدی بگیرید

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره گفت: برنامه غربالگری بینایی بین کودکان گروه سنی ۶_۳ سال در شهرستان خرمدره و روستاهای این شهرستان اجرا می شود. این برنامه پیشتر توسط مهدهای کودک و در حال حاضر توسط مراکز مثبت زندگی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خرم دره، شهرام رجبی اظهار کرد: یکی از بیماری هایی که اکثر افراد به خصوص کودکان را درگیر خود می کند، تنبلی چشم است که باید در همان دوران اولیه جدی گرفته شود چرا که ممکن است در ادامه به یک بیماری دائمی در افراد و حتی کودکان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه از ورود کودکان و یا والدین دارای علایم مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری جلوگیری می شود، افزود: در سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۷۵۰  کودک توسط غربالگران بینایی معاینه شده اند.

رجبی عنوان کرد: تا کنون ۲۵۱ کودک غربال گردیده که تعداد ۱۱ کودک  مشکوک به اوپتومتریست ارجاع و از این تعداد به ۳ کودک عینک تجویز شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اقشار محروم و نیازمند؛ بسته‌های حمایتی جهت تأمین عینک و کمک هزینه جراحی از طرف سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده که پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرمدره دارای ۲ مرکز مثبت زندگی است که این مراکز تعداد ۴۴۷ پرونده توانبخشی و ۱۹۲ پرونده اجتماعی را تحت پوشش دارند، افزود: پراکندگی جغرافیایی مراکز مثبت زندگی به گونه‌ای در نظر گرفته شده که در هر محله یک مرکز وجود داشته باشد، از این رو دسترسی خانواده‌ها به خدمات غربالگری اختلالات بینایی در کنار سایر خدمات بهزیستی تسهیل شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره تاکید کرد: والدین در خصوص علایم تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علایم سرماخوردگی خود و فرزندشان، یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا از مراجعه به پایگاه ها خودداری کنند.

کد خبر 43222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد