در رسانه | تسهیلات اشتغال معلولان تایباد در خراسان رضوی ۲ برابر شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تایباد در استان خراسان رضوی گفت: امسال تاکنون ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۲۷ معلول این شهرستان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

افسانه فدایی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال معلولان این شهرستان در سال گذشته محقق شد افزود: امسال ۵۵ میلیارد ریال برای حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان پیش بینی شده و هم اکنون ۲۳ پرونده اشتغال نیز در مرحله معرفی به بانکهای عامل قرار دارند.

وی ادامه داد: امسال تعداد اشتغال ایجاد شده در قالب ۲۷ طرح در حوزه های کشاورزی، دامپروری، صنایع، خدمات، صنایع دستی و صنعتی بوده که ۴۵ درصد آن در حوزه مددجویان توانبخشی بهزیستی این شهرستان بوده است.

رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: این نهاد به چهار هزار و ۱۶۵ معلول در این شهرستان خدمات ارائه می کند که از این تعداد هزار و ۶۵۰ نفر ماهیانه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد ریال صرف مناسب سازی محیط زندگی و خودرویی معلولان این شهرستان شد افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد ادارات این شهرستان نسبت به مناسب سازی محیط خود برای رفت و آمد معلولان اقدام کرده اند.

فدایی به پرداخت تسهیلات بلاعوض جهت ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی برای معلولان واجد شرایط این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان ۱۹ خانواده دارای سه عضو معلول و ۱۸۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول دارد و با رصد انجام شده افزون بر ۴۱۰ خانوار از مددجویان بهزیستی تایباد فاقد مسکن هستند که برای خانواده های دارای سه معلول واجد شرایط در شهرها یک میلیارد ریال و خانواده های دارای ۲ معلول ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری به همت نیکوکاران این شهرستان مبلغ ۱۱ میلیارد ریال کمکهای نقدی و غیرنقدی به خانواده های زیرپوشش این نهاد حمایتی اهدا شده است.

رییس اداره بهزیستی تایباد به فعالیت مرکز اورژانس ۱۲۳ این شهرستان اشاره کرد و افزود: این مرکز اجتماعی از سال ۹۷ فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون به ۴۹ پرونده در حوزه های همسرآزاری، کودک آزاری، خودکشی و والدین آزاری رسیدگی کرده است.

بهزیستی تایباد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشارکت های مردمی به ۱۵ هزار نفر در قالب پنج هزار خانوار خدمات ارایه می کند.
شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد خبر 43209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد