در رسانه | مازندران با جمعیت ۱۲ درصدی سالمندان ،دومین استان پیر کشور است

ساری- ایرنا- مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: این استان با جمعیت ۱۲ درصدی سالمندان بعد از گیلان دومین استان پیر کشور است.

فرزاد گوهردهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آخرین آمار، جمعیت سالمندان استان دستکم ۴۰۲ هزار نفر بوده و روند پیری جمعیت مازندران در سال‌های آینده به عنوان یک چالش اساسی مطرح خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در آمار کشوری، جمعیت سالمند ۹.۶ درصد از مجموع کل جمعیت است که این آمار مبین آن است که روند پیر شدن جمعیت مازندران به نسبت آمار کشوری با شتاب بیشتری در جریان است.
مدیرکل بهزیستی مازندران اضافه کرد: نسبت سالمندان زن به مرد در مازندران بیشتر است و در زمان حاضر ۲۰۷ هزار بانوی سالمند در مازندران زندگی می کنند.
گوهردهی با بیان اینکه، ۱۹۵ هزار مرد سالمند در مازندران زندگی می‌کنند، گفت: شاخص امید به زندگی در سال ۱۴۰۰ در مازندران برای زنان ۸۱ سال و برای مردان ۷۶ سال است.
وی  اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها، جمعیت سالمند مازندران در هشت سال آینده، با جهشی قابل توجه به ۳۰ درصد از مجموع کل جمعیت این استان خواهد رسید.
وی با اشاره به این که بیش از ۸۵ درصد جامعه سالمندان استان مستقل زندگی می کنند، گفت: ۱۰ درصد سالمندان مازندرانی نیمه وابسته و نیازمند حمایت در کارهای روزمره و تنها پنج درصد سالمندان به طور کامل وابسته و نیازمند مراقبت های ویژه و دریافت خدمات توانبخشی هستند.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران گفت: ۲۰ مرکز روزانه سالمندان و همچنین گروه‌های تخصصی ویزیت در منزل وظیفه خدمات‌رسانی به سالمندان مازندران را برعهده دارند.

کد خبر 43191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد