شهریار| برگزاری وبینارهای پیشگیری از خودکشی

خودکشی نوع آسیب چند بعدی رفتاری است که عوامل متعددی در بروز آن دخیل هستند و همواره به عنوان یکی از مشکلات و نگرانی‌های بهداشت عمومی مطرح بوده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا افکار خودکشی در شخص شکل گیرد که معمولاً از آنها تحت عنوان عوامل خطر نام برده می‌شود و در مقابل عوامل محافظ متغیرهایی هستند که افراد را در برابر خطر خودکشی محافظت میکنند.

 روشهای تخصصی پیشگیری از خودکشی مبتنی بر درمان عوامل خطر خودکشی هستند و همین منظور اولین وبینار ویژه روانشناسان و درمانگران توسط موسسه مهرآفرینان  با موضوع پیشگیری و مداخله در خودکشی به مدت ۲ ساعت با تدریس زرین قلم و زنجیران  برگزار شد.

 در این وبینار به اهمیت تشخیص و درمان به موقع رنجی که فرد از اختلال روانی دارد تاکید شد از مهم‌ترین و رایج‌ترین رویکردهای  پیشگیری از خودکشی روان درمانی است و در قالب درمان شناختی رفتاری C.B.T رفتار درمانی دیالکتیکی D.B.T اجرا می‌شود.

 در بخش دوم با تأکید بر افزایش و ارتقای عوامل محافظ در راستای پیشگیری از خودکشی وبینار دیگری به مدت ۲ ساعت ویژه خانواده ها برگزار شد و  در آن به مواردی چون آموزش خانواده در مورد عوامل خطر و محافظ آموزش خانواده در مورد هشدار دهنده های خود کشی و شیوه های مقابله با خودکشی  و اشاره بر باورهای نادرست و واقعیت ها در مورد خودکشی تاکید شد ...
 
 در پایان با معرفی مشاوره تلفنی بهزیستی کشور۱۴۸۰ و  استفاده از کمک های تخصصی و حرفه‌ای متخصصین بهداشت روان وبینارها به پایان رسید.

کد خبر 43179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد