شهریار| نشست مشترک روسای بهزیستی و کمیته امداد با مسئولان مراکز مشاوره 

نشست مشترک مسئولین بهزیستی و کمیته امداد شهریار با مدیران مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهریار در این نشست اظهار داشت: تعامل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان منجر به ارائه خدمات مشاوره ای شایسته به جامعه  هدف خواهد بود.

داود فهیم راد با اشاره به نزدیک شدن به هفته سلامت روان و با بیان اینکه  قرارگرفتن دستگاه ها در کنار هم و تعامل باعث هم افزایی و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف میشود، افزود: تعامل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی شهرستان منجر به ارائه خدمات مشاوره ای شایسته به جامعه  هدف خواهد بود.

فهیم راد در ادامه گفت: فرزندان وخانواده های جامعه هدف نیاز به مشاوره علمی وتخصصی در جهت بالابردن تاب آوری اجتماعی دارندکه در این راستا میتوان ازهمکاران مراکز مشاوره وکارشناسان ۱۲۳ اورژانس اجتماعی که به موقع درخصوص کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و آسیب های اجتماعی واکنش سریع نشان داده اند یادکرد.

وی در ادامه از تلاشهای همکاران مراکز مشاوره جهت انجام خدمات مشاوره ای طلاق توافقی که از دادگاه به این دفاتر ارجاع داده میشود تشکر کرد و یادآور شد: خوشبختانه طی سال گذشته بازحمات ومشاوره های درست مراکز تحت نظارت ۳۵ در صد از پرونده های طلاقهای توافقی زوجین به سازش ختم شده که در این راستا پایداری وصیانت از خانواده یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی میباشد.

فهیم راد در ادامه گفت:  مددجویان با موضوعاتی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق وعوامل مؤثر بر تحکیم بنیان خانواده نیازبه مشاوره دارند و اکنون اعلام میکنم ما در قالب هر نوع تفاهم نامه ای اعلام آمادگی نموده و باید این تعامل و هم افزایی بیش از پیش گسترش یابد.

این مسئول در ادامه گفت:  تلاش هر دو نهاد برای رفع مشکلات مردم است و همه ما جمع شده ایم که این مسئولیت را در جهت خدمت به مردم به صورت واقعی به دور از ادعا و تظاهر به خوبی انجام دهیم و  خدمت به مردم  با همین رویکرد تعاملی و همسویی و همراهی و اشتراک گذاری کار با یکدیگر امکان پذیر است.

وی در ادامه از مدیران مراکز مشاوره خواست تا نقطه نظرات وسوالات خود را جهت کیفیت در راستای انجام مشاوره ای به جامعه هدف کمیته امداد مطرح نموده تا توسط رئیس کمیته امداد ومسئول فرهنگی این اداره توضیحات کامل داده شود.

در ادامه این نشست، رئیس کمیته امداد شهرستان ضمن تشکر از کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی شهریار جهت مداخله به موقع در چند موارد اعلام شده، افزود: خدمات مشاوره‌ای در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است.

محمدرضا شاهجانی ادامه داد: یکی از وظایف کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که با اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی رو به رو هستند.

وی افزود: وظایف و وهدف کمیته امداد وسازمان بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف مشابه وهم جنس می باشد وان شالله با تعاملاتی که با بهزیستی شهرستان داریم بتوانیم خدمات بهینه ای در خصوص آموزش ومشاوره خانواده های تحت پوشش خود داشته باشیم.

در این نشست، مدیران مراکز مشاوره نیز از این طرح استقبال کردندوگفته شد که درجهت رفع مشکلات خانوادگی ومشاوره ای جامعه هدف این نهاد تلاش خود را همچون گذشته که درمبحث طلاق توافقی همکاری داشته اند در این طرح هم بصورت فردی وگروهی درمورد مهارتهای زندگی، آموزشهای پیش از ازدواج، بعداز ازدواج، طلاق، خانواده درمانی وزوج درمانی خواهند داشت.

در ادامه مدیران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند ومحرمانه نگه داشتن مشکلات جامعه هدف مراجعه کننده به این مراکز را طبق پروتکل های مراکز دانستند.  

درپایان جلسه ضمن عقد تفاهم نامه فی مابین دو نهاد مقرر شد برای هر مددجویی که به این مراکز معرفی میشود ابتدا ۱۰ جلسه مشاوره ۴۵ دقیقه ای ودر صورت لزوم ۱۰ جلسه دیگر نیز در نظر گرفته شود ویک نفر به عنوان نماینده از مراکز در مرکز فرهنگی ولایت شهرستان که زیر نظر کمیته امداد می باشد حضور داشته وبه امور مشاوره ای جامعه هدف کمیته امداد بپردازد.

کد خبر 43178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد