فیروزکوه| برپایی چادر نمادین کاهش آسیب

به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه چادر نمادین کاهش آسیب برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این برنامه با مشارکت نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی در منطقه آسیب خیز (پانصد دستگاه) بود که شامل دوره آموزشی رایگان، مسابقه نقاشی و اهدا جوایز کودکان و بررسی آسیب های منطقه و خدمات اورژانس اجتماعی بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه در این خصوص گفت: اطلاع‌رسانی به شیوه‌های حقیقی و مجازی با استفاده از ظرفیت‌های تابلویی، محیطی، میدانی، گفتگویی و چهره به چهره توسط کارشناسان، مشاوران و روان‌شناسان، مددکاران، تسهیلگران و داوطلبان اجتماعی همیار بهزیستی به صورت وسیع انجام خواهد شد.

 علی اصغر عموزاده افزود:  همچنین برگزاری جلسات آموزشی آنلاین در مؤسسات و مراکز غیر دولتی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی تحت نظارت بهزیستی برای عموم مردم و همچنین به صورت مجازی ودیگر شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

 وی خودکشی را یک آسیب اجتماعی خواند و گفت: این آسیب هنوز به فراگیری نگران‌کننده نرسیده، اما پیشگیری معنایش همین است که قبل از اینکه یک بحران اجتماعی در این زمینه داشته باشیم از بروز آن پیشگیری کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در راستای بالا بردن ضریب تحمل اجتماعی، کاهش خشونت و افزایش سلامت روانی، اقدامات پیشگیرانه  ضرورت دارد.

کد خبر 43174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد