در رسانه| ۱۵میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی همدان پرداخت شد

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت که ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی با اعتبار دولتی و کارمزد چهار درصد از ابتدای سال جاری تاکنون برای ایجاد فرصت های شغلی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت شده است.

حمیدالله فارسی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال بکار ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان همدان فراهم شده است.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری ۱۸ بانک‌ عامل به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل گروه‌های هدف زنان سرپرست خانوار، افراد آسیب‌دیده اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی و به خصوص معلولان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: زمینه اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان همدان بررسی و تسهیل می‌شود و مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال پس از تایید این تیم، آغاز می شود.

فارسی با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در بکارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی، گفت: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان تحت سازمان پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.

وی با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کار آفرینی مددجویان استان همدان در سال جاری، افزود: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار داشت: این اقدامات با هدف ایجاد بستر و زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.

به گفته فارسی، سهم استان همدان از تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی در سال جاری ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین و ابلاغ شده است.

۴۵ هزار و ۵۳۰ معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند که بیشترین تعداد با ۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر مربوط به شهرستان همدان است.

کد خبر 43126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد