آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در 76 پایگاه بهزیستی هرمزگان

سرپرست بهزیستی هرمزگان گفت: اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳تا۶ساله در 76 پایگاه ثابت و سیار سراسر استان آغاز شد که تا پایان سال‌ جاری ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی استان هرمزگان در آیین افتتاح این برنامه در بندرعباس گفت : طرح غربالگری کودکان۳ تا۶ ساله به منظور پیشگیری از تنبلی چشم در 76 پایگاه ثابت و سیار ( 46 مرکز مثبت زندگی استان و 30 مرکز مستقر در موسسات غیر دولتی  وبهزیستی و برخی از خانه های بهداشت) در سراسر استان اجرا می گردد که تا پایان سال‌ جاری ادامه دارد.

سرپرست بهزیستی هرمزگان اذعان داشت : امسال با توجه به اوج گیری بیماری کرونا ، برنامه های پیشگیرانه، ارتقاء و سلامت از جمله برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی تحت تاثیر قرار گرفت بنابراین حوزه معاونت امور پیشگیری کشور همچون سال گذشته در وضعیت نارنجی وزرد به فعالیت خود با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه می دهد.

وی از غربالگری 71هزار و 966 کودک در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس معاینات انجام شده در سطح دوم تعداد 2 هزار و 444 کودک به اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم، عیوب انکساری، انحراف چشم و سایر بیماری ها مبتلا بودند که از این تعداد 239 نفر دارای مشکل تنبلی چشم تشخیص داده شدند.

دکتر حسن نژاد اضافه کرد : والدین در سراسر استان می توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به ادارات بهزیستی شهرستانها مراجعه و از خدمات غربالگری بینایی بهره مند گردند . جهت اطلاع از آدرس پایگاه ها نیز می توانند به سایت بهزیستی هرمزگان به آدرس hormozganbeh.ir  و یا ادارات بهزیستی در سراسر استان مراجعه نمایند.

کد خبر 43123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد