شمیرانات| توانمند سازی و ترخیص ٧ نفر از توانخواهان

افزایش کیفیت زندگی، توانمندسازی افراد و کمک به استقلال توانخواهان، اهداف مهم در حوزه توانبخشی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات از توانمند سازی و ترخیص ۷ نفر از توانخواهان در بهزیستی شمیرانات خبر داد.

علیرضا عمادی با تاکید بر تحقق توانمند سازی مبتنی بر خانواده  و ایجاد شرایط بهتر برای تلفیق اجتماعی، افزایش کیفیت زندگی، توانمندسازی افراد و کمک به استقلال توانخواهان را از اهداف مهم در حوزه توانبخشی دانست و
با بیان اینکه فرایند توانبخشی با تامین و در اختیار گذاشتن ابزار، امکانات و تسهیلات مختلف جهت تغییر زندگی صورت می گیرد، محور فعالیت های معاونت توانبخشی را افزایش کیفیت زندگی از طریق جبران محدودیت عملکردی یا نقص عملکردی عنوان کرد.

مدیر بهزیستی شمیرانات عمده اقدامات این بخش را ارائه خدمات عمومی از جمله افزایش مشارکت اجتماعی، حمایت از حقوق معلولین و هم چنین ارائه خدمات تخصصی از قبیل آگاه سازی، ایجاد فرصت های برابر، توانبخشی پزشکی، حرفه ای، آموزشی و اجتماعی اعلام کرد.  

وی در تشریح اقدامات انجام شده در این موفقیت بزرگ و بی سابقه گفت: در سال جاری ۷ نفر از توانخواهان دارای معلولیت جسمی شدید و خیلی شدید مجتمع شبانه روزی باغ فرشته(هفتم تیر) با همیاری بخش خصوصی و بهزیستی شمیرانات توانمندسازی شده و ترخیص شده اند. در همین راستا برای آزمایش توانخواهان ترخیص شده و تضمین موفقیت ترخیص و آینده توانخواهان به جهت اشتغال و مسکن و ... طرح هایی تعریف و به اجرا گذاشته شده است و افرادی که به درجاتی از توانمندی رسیده‌ باشند، ترخیص می‌شوند.  

وی تاکید کرد: البته این افراد پس از ترخیص هم تحت نظارت بهزیستی هستند. در این صورت امکان جایگزینی آن دسته از معلولان شدید و بسیار شدید که برخی مجهول‌الهویه هم هستند در مراکز بهزیستی فراهم می‌شود. عمادی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در معاونت توانبخشی در سال جاری اظهار کرد: تهیه و تامین وسایل کمک توانبخشی یکی از مهم ترین خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی است، برهمین اساس دستورالعمل های جاری پس از مطالعه و بررسی نیازهای افراد معلول در گروه های مختلف و طی فرآیند های کارشناسی در کمیته های تخصصی اقدام به تامین و توزیع وسایل و تجهیزات کمکی توانبخشی موجود می کند.

کد خبر 43119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد