پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی کرمان

در رسانه های استان کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با همکاری بانک‌های عامل به مددجویان بهزیستی این استان پرداخت شده است گفت: برای سه هزار و ٧٠٠ نفر از مددجویان کرمان ایجاد اشتغال شده است.

به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز سه‌شنبه در دیدار یا حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان به عملکرد یکساله و وضیعت کلی خدمات و فعالیت‌های این مجموعه اشاره کرد و افزود: بهزیستی کرمان با وجود شرایط سخت کرونایی در سال گذشته خدمات گسترده و قابل قبولی را در حوزه‌های مختلف به جامعه هدف ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه بیشترین آمار فرزندان بی‌سرپرست و بد سرپرست را داریم که حضور پر رنگ خیرین و تشکل‌های مردم نهاد بر پایه نیک اندیشی تاریخی خیرین این دیار بیشترین حضور و همراهی را در این حوزه با بهزیستی داشته اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۳.۴ درصد زنان بی‌سرپرست کشور تحت پوشش بهزیستی این استان هستند تصریح کرد: ١٢.۴ درصد فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست کشور نیز در کرمان هستند که بیشترین جمعیت در سطح کشور را تشکیل می‌دهند.

صادق زاده با بیان اینکه خیرین این استان همت بزرگی برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست داشته‌اند عنوان کرد: از ۶۰ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کرمان فقط یک مرکز دولتی است و ۵۹ مرکز توسط خیرین و مردم اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یکهزار و ۵۰۰ بیمار روانی شدید که نگهداری آنها در خانه ممکن نیست منتظر دریافت خدمات بهزیستی هستند افزود: ۱۳۳ مرکز زندگی مثبت در سال ۹۹ در استان راه‌اندازی شد که خدمات در منزل ارائه می‌کنند و با این اقدام خدمات بهزیستی ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴۴ مؤسسه و مرکز غیردولتی و مردم نهاد در راستای خدمات بهزیستی با اداره کل بهزیستی استان همکاری می‌کنند ادامه داد: ۶۵ مرکز نگهداری معلولان در استان وجود دارد که غیردولتی هستند و یارانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی استان کرمان با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شده است افزود: برای سه هزار و ٧٠٠ نفر شغل ایجاد شده است.

صادق زاده به افزایش ۵۹ درصدی مستمری مددجویان اشاره و تصریح کرد: تلاش داریم در راستای سیاست ملی سازمان بهزیستی در مسیر توانمند سازی پایدار جامعه هدف قدم های موثری برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این دیدار با اشاره به اهمیت و ویژگی توجه به حق حیات سالم برای همه موجودات به خصوص اشرف مخلوقات در دین مبین اسلام ایجاد زمینه زندگی سالم وبی دغدغه برای افراد جامعه را توفیقی الهی و ارزشمند خواند و ماموریت‌ها و فعالیت‌های گسترده مجموعه بهزیستی را از همین جنس دانست.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با بیان اینکه کارکنان بهزیستی دارای سعادت و نیت پاک بوده و برای این شغل انتخاب شده اند اظهار داشت : اجر و قرب کارکنان بهزیستی با توجه به تلاش و زحمت و نیز خدماتی که ارائه می دهند در نزد خداوند محفوظ است.

کد خبر 43097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد