۸۰ درصد مددجویان مقیم در مراکز بهزیستی قزوین واکسینه شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: ۸۰ درصد مددجویان مقیم در مراکز شبانه روزی بهزیستی قزوین علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: علاوه بر این تعداد، ۷۰ درصد از کارکنان مراکز بهزیستی استان قزوین هم تا به امروز واکسینه شده اند که سعی می کنیم با توجه به هماهنگی های انجام شده این افراد به صورت کامل واکسینه شوند.
وی افزود: بهزیستی استان قزوین دارای ۲۵ مرکز نگهداری به صورت شبانه روزی در حوزه مراکز روان، معلولین جسمی حرکتی، ذهنی و سالمندان می باشد و در مجموع حدود ۹۲۵ نفر مددجو در مراکز شبانه روزی استان  نگهداری می شوند.
این مسوول گفت: مهم ترین فعالیت های بهداشتی این مراکز در روزگار کرونا در کنار ایفای مسوولیت های قبلی انجام تست های تب سنجی و اکسی متری مددجویان و کارکنان به صورت روزانه و همچنین ضد عفونی کردن مراکز طبق دستورالعمل های ابلاغی سازمان و ستاد کرونا استان می باشد.
وارثی اضافه کرد: در زمینه پر کردن اوقات فراغت مددجویان مانند گذشته انجام فعالیت هایی مانند بازی های فکری، مطالعه، ورزش و مشاهده برنامه های تلوزیون و موسیقی در دستور کار قرار دارد  ولی با توجه به اینکه در این ایام ملاقات ها ممنوع شده، در صورت ضرورت با حفظ فاصله و با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود.
وی اظهار داشت: در زمینه واکسیناسیون مددجویان غیر مقیم که دارای پرونده معلولیت می باشند نیز مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و کلیه این افراد بدون در نظر گرفتن شرایط  سنی صرفا با  ثبت نام در سامانه سلامت وارئه مدارک شناسایی و کارت معلولیت  به شرط حضور در مراکز واکسیناسیون، واکسینه شده اند.
این مسوول گفت: از زمان شیوع کرونا براساس دستورالعمل‌های ارسالی از بهزیستی کشور، در مناطق سفید ۷۰ درصد، در مناطق زرد ۵۰ درصد  و در مناطق قرمز  ۲۰ درصد توانخواهان در مرکز حضور داشته و همه مراکز موظف به ارائه خدمات به افراد حاضر در مرکز و آموزش از راه دور به توانخواهان در منزل می باشند.

کد خبر 43076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد