۳۰ درصد معتادان مراکز ترک اعتیاد اقامتی استان خراسان رضوی، غیر بومی هستند

پنجمین جلسه کمیته نظارتی مراکز ترک اعتیاد اجباری و کمپ‌های تبصره ۲ مشهد در بهزیستی خراسان رضوی تشکیل شد.

در این جلسه، آخرین وضعیت مراکز ترک اعتیاد مشهد و استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص بهداشت، امنیت، تغذیه، بازتوانی و تأمین اعتبارات این مراکز اتخاذ گردید.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه‌ی این نشست به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر، رایزنی در خصوص تأمین مکان برای افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر با نهادهای مسؤول در جریان است.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست استاندار در خصوص جمع‌آوری ۴ هزار معتاد متجاهر تا پایان شهریور گفت: باید زیرساخت‌ها و اعتبارات لازم برای اجرای این مصوبه فراهم شود که در حال حاضر در خصوص مکان و اعتبارات هنوز مشکلاتی وجود دارد که مسؤولان استان در تلاش برای حل این مشکلات هستند.

وی همچنین به گزارش خود به شورای ششم شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در این گزارش به اعضای محترم شورا گفته شد که بحث ساماندهی با توانمندسازی متفاوت است و آنچه انجام شده بیشتر ساماندهی بوده و توانمندسازی نیاز به اعتبارات ویژه و بسیار بیشتری دارد که هنوز منابع آن احصا نشده است.

فیروزی اضافه کرد: در جلسه امروز، همچنین موضوع مطالبات پیمانکاران مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیگیری برای تأمین اعتبارات از شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام شود.

۳۰ درصد معتادان مراکز ترک اعتیاد اقامتی استان خراسان رضوی، غیر بومی هستند

به گفته‌ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در حال حاضر حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز استان ساماندهی شده‌اند و در کل این مراکز نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوق برای پیمانکاران وجود دارد.

وی ادامه داد: بحث انتظامات و امنیت مراکز یکی دیگر از مباحث جلسه بود که بر اساس برآورد نیروی انتظامی، تا پایان سال جاری نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه دارد که هنوز رایزنی برای تأمین منابع این هزینه بین نهادهای دست‌اندرکار و اعضای شورای هماهنگی ادامه دارد.

به گفته‌ی این مسؤول، مذاکره و مکاتبه با شورای هماهنگی استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سازمان بهزیستی برای اتخاذ شیوه‌ی تأمین منابع، زیرساخت های توانمندسازی و ادامه‌ی کار ساماندهی و بازتوانی معتادان متجاهر مشهد و استان، ادامه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردهای بهزیستی، سی درصد معتادان متجاهر مراکز استان، غیر بومی هستند و از سایر استان‌ها به خراسان رضوی آمده‌اند.

وی گفت: موضوع ساماندهی و بازتوانی معتادان متجاهر، پیچیدگی‌ها و جوانب مختلفی دارد که امسال با هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط، وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد و امیدواریم طی مدت باقیمانده از تابستان به راهکار قطعی، جامع و پایدار برای این بحث دست پیدا کنیم که این پروژه‌ی بزرگ را با موفقیت در استان به پایان برسانیم.

کد خبر 43059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد