شاهرود|  فعالیت کمپ های ترک اعتیاد با نصف ظرفیت در ایام کرونا

جهانسیر گزارشی از عملکرد کمپ های ترک اعتیاد در ایام کرونا ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مسعود جهانسیر با اشاره به فعالیت ۷ مرکز بهبودی اقامتی در شهرستان شاهرود گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان فعالیت کمپ های ترک اعتیاد با نصف ظرفیت و با اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام می باشد.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری نوزده هزار و ۳۵۰ عدد ماسک و ۴۸۰ اسپره و تعدادی دستگاه ضدعفونی به انضمام کاور کفش در بین کمپ های ترک اعتیاد شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا، انجام واکسیناسیون ۳۵ نفر از پرسنل این مراکز بود که این مهم با همکاری و مساعدت شبکه بهداشت شهرستان  صورت  گرفت.

رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به بررسی و نظارت  دقیق  همکاران  شهرستان  به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال  ویروس  کرونا در این  مراکز تصریح کرد: برخی از بیماران  درگیر اعتیاد  در این دوران کرونایی، اقدام به ترک اعتیاد در منزل می کنند و هرچند تعدادی ممکن است موفق باشند ولیکن ترک اعتیاد به تنهایی و بدون روش های علمی و بدون نظارت پزشکان و روانشناسان برای اکثر بیماران غیر ممکن است لذا خانواده ها بدون نگرانی می توانند بیماران خود را به این مراکز بسپارند.

جهانسیر تاکید کرد: برای حفظ سلامتی بیماران، هرگونه ملاقات  حضوری ممنوع بوده و خانواده ها می توانند به صورت تلفنی با آنها ارتباط بگیرند.

در پایان افزود : مبارزه با اعتیاد فرایندی نیست که تنها متعلق به یک نهاد باشد، لذا همه نهادهای اداری  و  خدماتی و خصوصی  باید در این امر با یاری  همدیگر شرایط اجتماعی مناسب  برای  بهبود یافتگان مهیا شود.

کد خبر 43055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد