برای فروکش کردن دعواهای خانوادگی در بزنید و بروید

رئیس اورژانس اجتماعی درباره کنترل دعواهای خانگی، گفت: اگر دیدید همسایه شما دعوای شدیدی با فرزندش دارد و او را به شدت کتک می‌زند، در بزنید و بروید این کار باعث می‌شود وقفه‌ای در نزاع رخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از باشگاه خبرنگاران، «محمد علی‌گو» رئیس اورژانس اجتماعی درباره کنترل دعواهای خانگی، اظهار کرد: اگر دیدید همسایه شما دعوای شدیدی با فرزندش دارد و او را به شدت کتک می‌زند، اصطلاحی در این رابطه وجود دارد که می‌گوید ۱ بار بزن به در و برو، ۲ بار بزن به در برو!

وی افزود: این عمل باعث می‌شود این فرصت ایجاد شود تا کسی که کتک می خورد بتواند از زیر دست کسی که کتک می‌زند فرار کند این یک اصطلاح فنی دارد به اسم (ناک دِ دُر) یعنی در رو بزن برو و منتظر نمانید که با فردی که دعوا می کند بحث کنید و اعصاب خود و خانواده تان را به هم بریزید.

وی در پاسخ به اینکه آیا این راه موثری خواهد بود یا خیر؟، گفت: کار پژوهشی در این خصوص انجام نشده، اما تکنیکی است که پاسخ داده، حتی کسی که عصبانی است در این فرصت شدت عصبانیتش کاهش پیدا می‌کند.

علی گو همچنین در پاسخ به این  سوال که آیا در ایام کرونا اختلافات خانوادگی بیشتر شده یا خیر؟، بیان کرد: بله آمار نزاع‌های خانوادگی افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 43048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =