مشهد | ساماندهی ۸۰۰ کودک کار و خیابان در مشهد

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد و سرپرست دادسرای صغار و محجورین این شهرستان، در خصوص توانمندسازی کودکان کار و خیابان، نشست هماهنگی برگزار گردند.

به گزارش خبرنگار ما این جلسه که در دفتر دکتر نیره عابدین زاده، معاون دادستان مشهد برگزار گردید به موضوع یافتن افراد و نهادهای حامی برای توانمندسازی کودکان و خانواده‌هایشان اختصاص داشت.

در این جلسه، معاون دادستان مشهد از جمع‌آوری و غربالگری ۸۰۰ کودک کار و خیابان در ۱۰ ماه گذشته در این شهر خبر داد.

نیره عابدین زاده گفت: افراد و نهادهای اجتماعی که مایل به حمایت یا توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این خانواده‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به بهزیستی مشهد یا به دادسرای صغار و محجورین، شرایط خود را برای پذیرش این مسؤولیت بسنجند.

وی یادآور شد: در این نشست مقرر شد ۵۰ کودک به صورت آزمایشی به این افراد و نهادها که عموما از خیرین وابسته به مساجد و مراکز دینی هستند معرفی و آنها برای توانمندسازی و حمایت از این کودکان و خانواده‌هایشان تحت نظارت دادستانی و بهزیستی، خدماتی را ارائه کنند.

به گفته‌ی مدیر بهزیستی مشهد، اکثر کودکانی که شناسایی و غربال شده‌اند به خانواده‌ها تحویل گردیده‌اند و قرار است توانمندسازی آنان در بستر خانواده و با کمک حامیان انجام گیرد.

مهدی نخعی ادامه داد: نهادهایی که در جلسه امروز معرفی شدند توسط دادستانی مشهد تأیید صلاحیت شده و مقرر است افراد یا تشکل‌های دیگری نیز شناسایی و در این طرح کمک کنند.

وی مسؤولیت توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌هایشان را یک مسؤولیت سنگین اجتماعی توصیف کرد و گفت: همه‌ی نهادها، سازمان‌ها، افراد توانگر، سازمان‌های مردم‌نهاد و حامیان نیکوکار باید دست به دست هم دهند و در این کار مشارکت نمایند.

نخعی یادآور شد: همچنین در این جلسه مقرر شد برنامه‌ای برای توانمندسازی کودکان و خانواده‌هایشان توسط بهزیستی مشهد تدوین گردد و خیرین و تشکل‌های معرفی شده در بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات استقرار خودشان همکاری نمایند.

کد خبر 43028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد